• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100503051
  • خبرنگار : 50034

در پی تعطیلی بازار طلافروشان همدان اعلام شد

از خریداران طلا مالیات نمی‌گیریم/هیچ نوع مالیات جدیدی وضع نشده

از خریداران طلا مالیات نمی‌گیریم/هیچ نوع مالیات جدیدی وضع نشده

ایسنا/همدان مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با تأکید بر اینکه خبر دریافت مالیاتی ۲۵ درصدی از طلا ناصحیح است، گفت: اجرای قانون سامانه جامع تجارت ارتباطی با مالیات ندارد.

وجیه‌الله ذکوری در گفت‌گو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی بازار طلافروشان همدان، اظهار کرد: تعطیلی بازار طلا موضوعیت ندارد و راهکار هم این نیست.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه خبر ناصحیح مبنی بر اینکه «از خریداران طلا ۲۵ درصد مالیات گرفته شود» منتشر شده است، تصریح کرد: مالیاتی از خریداران طلا دریافت نخواهد شد.

ذکوری با تأکید بر اینکه ثبت کد ملی خریداران طلا هیچ الزامی وجود ندارد، یادآور شد: طلافروشان می‌گویند سامانه جامع تجارت اجرا نشود که این موضوع اصلاً به مالیات ارتباطی ندارد.

وی با بیان اینکه پایانه فروشگاهی قانون بوده و لازم‌الاجراست، اظهارکرد: پایانه فروشگاهی به صنوف آموزش داده شده و طی پاییز امسال بیش از صدها کلاس برگزار و ۲۶ هزار نفر ساعت آموزش داده شده و زیرساخت‌های آن ایجاد شده و قانون از اول دی‌ماه قابل اجراست.

ذکوری با اشاره به اینکه هیچ نوع مالیات جدیدی وضع نشده است، تصریح کرد: پایانه فروشگاهی باید اجرا و همه اطلاعات در سامانه ثبت شود به طوری که فروشندگان باید فاکتورهای فروش را از طریق پایانه فروشگاهی ارسال کنند.

وی تأکید کرد: اصل طلا و جواهرات و پلاتین مشمول مالیات بر ارزش افزوده نیست و تنها کارمز و سود فروشنده مشمول ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده می‌شود ضمن اینکه برای طلافروشان فاکتورهای اختصاصی ایجاد شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان همدان با بیان اینکه هیچ قانون و مالیات جدیدی وضع نشده است، افزود: فروشندگان باید فاکتور را براساس الگوی اعلامی ارسال کنند و آموزش‌های لازم هم گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه برخی از افراد درک سختی از قانون دارند که قابل توضیح است، درباره فروش طلا به صورت امانی توسط برخی طلافروشان نیز یادآور شد: فاکتور این نوع فروش باید به صورت حق‌العمل کار ثبت شود یا اگر غیر از این نوع فروخته می‌شود با مدلی که درست است باید ثبت صورت بگیرد.

ذکوری با تأکید بر اینکه پایانه فروشگاهی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی طراحی شده است، تصریح کرد: قانون مالیات عایدی بر سرمایه هنوز تصویب نشده ضمن اینکه این قانون تنها برای طلا نیست بنابراین خبری که منتشر شده ناصحیح است.

این مقام مسئول درباره خرید و فروش طلا در بستر فضای مجازی و اپلیکیشن دیوار نیز تأکید کرد: خرید و فروش طلا در این سایت‌ها امکان‌پذیر نیست چرا که اصالت و کیفیت کالا برای خریدار مهم بوده و خریدار واقعی در این فضا خرید نمی‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha