• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100503070
  • خبرنگار : 50444

بازداشت سارقان حرفه‌ای در شیروان / پیشنهادهای پلیس برای پیشگیری از سرقت

بازداشت سارقان حرفه‌ای در شیروان / پیشنهادهای پلیس برای پیشگیری از سرقت

ایسنا/خراسان شمالی جانشین انتظامی شیروان از بازداشت سارقان حرفه‌ای لوازم خانه و خودرو در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسن صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در روزهای گذشته شکایت‌هایی از سرقت‌های مختلف از جمله لوازم داخلی خودرو و لوازم خانه در شیروان به ثبت رسید و با توجه به القای حس ناامنی، پیگیری آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با رصد اطلاعاتی و بهره‌گیری از اظهارات شاهدان و آثار باقی‌مانده در صحنه‌های جرم، این افراد که سارقان حرفه‌ای بودند شناسایی و دستگیر شدند.

صالحی ادامه داد: در عملیات‌هایی مختلف در مدت یک هفته، ۱۰ سارق که هر کدام به‌صورت جداگانه اقدام به سرقت اشیای گرانبهای در خانه‌ها و خودرو مردم کرده بودند، دستگیر و لوازم سرقت‌شده کشف شد. تعدادی از این سارق‌ها، با شناسایی خانه‌های خالی از سکنه با استفاده از شاه‌کلید وارد خانه‌ها می‌شدند و اقلام با ارزش را به سرقت می‌بردند.

وی بیان کرد: بیشتر این سارقان، سابقه‌دارند و به مواد مخدر نیز اعتیاد دارند. اعتیاد به مواد مخدر بلایی خانمان‌سوز است که در نهایت، عاقبتی به‌جز تباهی برای فرد و حتی خانوده‌اش ندارد.

جانشین انتظامی شهرستان شیروان به کیف‌قاپی از زنان نیز اشاره کرد و گفت: در عملیاتی دیگر توانستیم دو نفر کیف‌قاپ را که چند فقره پرونده برای آنها تشکیل شده بود، دستگیر کنیم. این سارقان به‌وسیله پراید در معابر عمومی تردد و در مکان‌های خلوت اقدام به کیف‌قاپی از زنان می‌کردند.

صالحی با اشاره به چند نکته برای جلوگیری از وقوع سرقت، اظهار کرد: بیشتر دزدی‌ها از خودرو در شب اتفاق می‌افتد به همین دلیل، خودرو را در مکان‌های چراغ‌دار و روشن پارک کنید. اگر قرار است در محله‌ای خودرو خود را پارک کنید که برای اولین‌بار در آن منطقه هستید، بهتر است جلوی بانک یا مکان‌هایی خودرو را پارک کنید که از دوربین مدار بسته استفاده می‌کنند. این روش یکی از بهترین راه‌های جلوگیری از سرقت خودرو است.

وی ادامه داد: خودرو را در کنار خروجی‌ها پارک نکنید، برای امنیت خودرو هزینه کنید، مطمئن شوید که درهای خودرو قفل شده‌ است، از کیفیت دزدگیر خود مطمئن شوید، تصادف‌های ساختگی را جدی بگیرید، وسایل با ارزش خود را در خودرو قرار ندهید و توجه کنید که کلید زاپاس را باید در جای مطمئن قرار دهید و به هیچ‌وجه در خودرو جا ساز نکنید.

جانشین انتظامی شهرستان شیروان گفت: بهتر است در راستای پیشگیری از سرقت از خانه‌ها به‌جز افرادی مطمئن که نسبت به آنها شناخت دارید، دیگران را از این قضیه مطلع نکنید تا دلهره این اتفاق‌ها را نداشته باشید. نصب دوربین مداربسته، ایمن کردن قفل و درهای ضد سرقت، روشن نگه داشتن چراغ‌ها و استفاده از دزدگیر از جمله روش‌های مناسب برای جلوگیری از سرقت است.

وی با تاکید بر اینکه حواس‌تان به قبض‌ها و برگه‌های تبلیغاتی باشد، افزود: قبل از رفتن به مسافرت حتماً به یک همسایه یا آشنا بسپرید که قبض یا برگه‌های تبلیغاتی را از لای در خانه شما بردارد؛ این یک ترفند است که سارقان با قرار دادن برگه‌های مختلف لای در متوجه خواهند شد کسی در خانه را باز می‌کند یا مسافرت است. این ترفندها در انواع مختلفی وجود دارد، مثلاً روی قفل خانه چسب می‌زنند و بعد از مدتی، آن را چک می‌کنند که اگر برداشته نشده بود، همان خانه را برای سرقت انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha