• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1402100503090
  • خبرنگار : 71461

آیت‌الله صدیقی:

زنان و دختران ایرانی تقلید کورکورانه از غربی‌ها ندارند/مقام مادران شهدا در حد عالمان دینی است

زنان و دختران ایرانی تقلید کورکورانه از غربی‌ها ندارند/مقام مادران شهدا در حد عالمان دینی است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص وضعیت کنونی زنان و دختران در کشور گفت: زنان و دختران ایرانی تقلید کورکورانه از غربی‌ها ندارند چرا که بانوان در ایران عظمت دارند و نیازی ندارند به بیراهه بروند چرا که هیچ جای عالم به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نیست، نمونه این الگو حضرت زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) است.  

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی - خطیب موقت نماز جمعه تهران- پیش از ظهر امروز سه‌شنبه(۵ دی‌ماه) در مراسم نخستین همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور که در مجموعه فرهنگی کوثر برگزار شد، با بیان اینکه حضرت ام‌البنین(س) پرچم‌دار مقاومت و ایثار و الگوی زنان و مادران شهید در جامعه امروز ما هستند، اظهار کرد: باید در جامعه معروف مدنظر اسلام را ترویج بدهیم و بدانیم که ما هر چه داریم از شهدا است.  

وی ادامه داد: شهدا نسبت به اصلاح جامعه همواره دلسوز بودند و دوست داشتند افراد جامعه به خوبی زندگی کنند و جامعه همراه با تقوا باشد و شهدای امربه معروف از جمله این شهدا هستند، آنها می‌خواستند معروف در جامعه باشد تا خود به خود منکرها از بین برود.  

خطیب موقت نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: زنان و دختران ایرانی تقلید کورکورانه از غربی‌ها ندارند چرا که بانوان در ایران عظمت دارند و نیازی ندارند به بیراهه بروند چرا که هیچ جای عالم به اندازه اسلام برای زن ارزش قائل نیست، نمونه این الگو حضرت زهرا(س) و فرزندان بزرگوارشان حضرت زینب(س) و حضرت معصومه(س) است.  

صدیقی ابراز کرد: پیامبر(ص) می‌فرمایند: سه پایگاه را تقویت کنید؛ پایگاه اول علم است. امر به معروف و نهی از منکر مقدمات و شرایطی دارد که باید آن را یاد بگیریم انسان موجود آزاد است اما باید راه را هم بلد باشد، در اینجاست که علم مهم است؛ علم به اخلاق، علم به دین، علم به فقه و... و. بنابراین یاد گرفتن واجبات و محرمات جز الزامات زندگی انقلابی و پیام اول شهدا است و این را در زندگی جدی بگیریم.  

وی افزود: گلوله پشتیبان است اما قلم هم بسیار مهم است، گاهی گلوله بدون علم در اختیار کسانی ‌همچون اسرائیلی‌ها است که اینگونه مردم را به کشتن می‌دهند و گاهی گلوله در دست کسی همچون سید حسن نصرالله است که در کنار این گلوله علم هم دارد. پس معلومات و اخلاق باید در جامعه بالا برود.  

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابراز کرد: پایگاه بعدی پایگاه جهاد و شهادت و غیرت در جامعه است، از جان گذشتنی مهم که در کنار علم باشد زیرا تاثیر آن دو چندان می‌شود.

صدیقی در پایان گفت: پایگاه سوم «مادران شهدا» هستند، این بانوانی که با رنج و زحمت بچه بزرگ کردند. مقام مادران شهدا در حد عالمان دینی است و وجود، صبر و تشویق آنها کلی تحول در جامعه ایجاد کرده و در راس آنها حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) و حضرت ام البنین (س) است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha