• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100503118
  • خبرنگار : 30147

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام:

تاکنون ۴۱ درصد از جمعیت تربت‌جام غربالگری سلامت شده‌اند

تاکنون ۴۱ درصد از جمعیت تربت‌جام غربالگری سلامت شده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تاکنون ۴۱ درصد جمعیت واجد شرایط زیر پوشش این دانشکده در قالب «پویش ملی سلامت» غربالگری سلامت شده‌اند.

دکتر منصوره مکارم در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در قالب پویش ملی سلامت که از ۲۰ آبان امسال در سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ دی‌ماه ادامه دارد، افراد بالای ۱۸ سال به لحاظ دیابت و بیماری پرفشارخون معاینه و غربالگری می‌شوند.

وی از شناسایی بیش از ۱۴۰۰ نفر با علائم فشارخون در تربت‌جام خبر داد و افزود: تاکنون در پویش غربالگری سلامت ۱۴۷۵ نفر با علائم فشارخون در شهرستان شناسایی شدند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۱ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در تربت‌جام مورد غربالگری فشارخون و دیابت قرار گرفتند، بیان کرد: از ۷۷ هزار جمعیت غربالگری شده، ۱۴۷۵ فرد دارای فشارخون بالا و ۹۷۸ نفر با علائم بیماری دیابت در شهرستان تربت‌جام شناسایی شده است.

وی افزود: هدف از اجرای برنامه پویش ملی سلامت اقدامات پیشگیرانه است و در صورتی که کارشناس یا پزشک ما تشخیص به درمان بدهند، افراد را به سمت پزشک متخصص یا بیمارستان ارجاع خواهند داد.

مکارم اظهار کرد: ۸۳ درصد از کل مرگ‌ومیرها به دلیل بیماری‌های غیر واگیر است و سالانه ۳۰۰ هزار نفر در کشور  بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

وی اظهار کرد: علیرغم اینکه ۳۲ درصد افراد بالای ۱۸ سال در ایران فشارخون دارند که آمار قابل توجهی است اما برخی از افراد حتی یک‌بار هم فشارخون خود را بررسی نکرده‌اند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از همه همشهریان عزیز خواست در فرصت باقیمانده تمامی افراد بالای ۱۸ سال جهت غربالگری فشارخون و دیابت به مراکز خدمات جامع سلامت محل زندگی خود مراجعه نمایند.

دو شهرستان مرزی تربت‌جام و صالح‌آباد به ترتیب در ۱۷۰ و ۲۵۰ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع شده‌اند و در مجموع ۳۱۰ هزار نفر جمعیت این شهرستان‌ها زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha