• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100503183
  • خبرنگار : 30147

فرماندار طرقبه شاندیز:

ریزگردها مدارس نوبت عصر طرقبه شاندیز را به تعطیلی کشاند/ریزگردها تهدیدی بر زیست بوم وگردشگری

ریزگردها مدارس نوبت عصر طرقبه شاندیز را به تعطیلی کشاند/ریزگردها تهدیدی بر زیست بوم وگردشگری

ایسنا/خراسان رضوی فرماندار طرقبه شاندیز گفت: با توجه به استمرار هوای ناسالم و تداوم پدیده گرد و خاک در این شهرستان نوبت عصر مدارس طرقبه شاندیز در همه مقاطع تحصیلی تعطیل اعلام شد.

حمیدرضا رحیمیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده امروز سه شنبه ۵ دی‌ماه، کلیه فعالیت‌های آموزشی مدارس طرقبه شاندیز در کلیه مقاطع در شیفت عصر به‌صورت غیر حضوری در بستر سامانه شاد برگزار می‌شود.

وی همچنین از تعطیلی کتابخانه‌های عمومی، مهدهای کودک و اماکن ورزشی طرقبه شاندیز نیز در شیفت عصر خبر داد و گفت: در حال حاضر ایستگاه سنجش آلایندگی هوا در طرقبه و شاندیز نداریم و با توجه به ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مشهد و نقشه‌های ماهواره‌ای آلودگی هوا و مجاورت با کلانشهر مشهد و همچنین گستردگی پدیده ریز گردهای منطقه‌ای تصمیم‌گیری شده است.

فرماندار طرقبه شاندیز با اشاره به استمرار آلودگی هوا خاطرنشان کرد: به افراد سالمند، کودکان خردسال و بیماران دارای مشکلات ریوی هشدار داده می‌شود از منزل خارج نشوند.

وی همچنین افزود: با توجه به اعلام هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی استان، جلوگیری از تردد افراد دارای بیماری زمینه‌ای تنفسی و قلبی، کودکان، افراد سالخورده، مادران باردار و افراد دچار حساسیت‌های پوستی در سطح شهر به شدت توصیه می‌شود و آنان باید فعالیت‌های بدنی، پیاده‌روی، ورزش، خرید و یا پیگیری سایر امور خود را به وقت دیگری موکول کنند.

رحیمیان با بیان اینکه وضعیت این شهرستان به لحاظ شاخص آلودگی هوا در شرایط اضطرار قرار دارد، ادامه داد: با نگاهی به تغییرات اقلیمی و خشک‌سالی‌های اتفاق افتاده در منطقه، شاهد بروز پدیده گرد و غبار هستیم و این موضوع تهدیدی برای زیست بوم و گردشگری شهرستان طرقبه شاندیز دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به دلیل آلودگی هوا، وضعیت طرقبه شاندیز خوب نیست، از شهروندان خواست در صورت نیاز به تردد حتی‌الامکان از ماسک‌های مناسب استفاده کنند.

رحیمیان با اعلام اینکه همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران، در آماده‌باش هستند، افزود: تمامی مراکز درمانی مستقر در شهرستان و بیمارستان نیز در آماده‌باش کامل هستند تا در صورت لزوم خدمات لازم را به مراجعه‌کنندگان و شهروندان ارائه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha