• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402100503228
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد:

کشف یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد

کشف یک کارگاه غیر مجاز تاکسیدرمی در خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در بازرسی از منزل یک شکارچی متخلف و سابقه‌دار یک تخته پوست پلنگ دباغی شده به همراه سه سر شاخ بز کوهی و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

علی سالاروند چهارم دی ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: محیط بانان سفیدکوه خرم‌آباد موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف که دارای یک کارگاه‌ غیرمجاز تاکسیدرمی بود در بازرسی از منزل وی شدند.

وی ادامه داد: بنابر گزارش واصله مبنی بر وجود آثار و ادوات و سلاح‌های غیر مجاز در منزل یک متخلف سابقه‌دار بلافاصله با دستور مقام قضایی و با همکاری نیروی انتظامی شهرستان خرم‌آباد از منزل و مخفیگاه شخص متخلف بازرسی به عمل آمد که یک تخته پوست پلنگ، سه سر شاخ بز کوهی و سه قطعه کبک تاکسیدرمی شده و یک قبضه سلاح پنج تیر ساچمه زنی کشف و ضبط شد.

سالاروند با اشاره به ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون شکار و صید سال ۱۳۹۸ تصریح کرد: هرگونه خرید، فروش، عرضه، نگهداری، واردات و صادرات تاکسیدرمی حیات وحش نیاز به تحصیل پروانه‌ از سازمان حفاظت محیط زیست دارد، در غیر این‌صورت جرم محسوب می‌شود و برابر قانون با متخلفین برخورد خواهد شد.

در ادامه نیز چنگیز نیازی، مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد در تکمیل این خبر گفت: در بازرسی از منزل متخلف و بازجویی‌های اولیه مشخص شد متخلف به صورت غیر مجاز اقدام به تاکسیدرمی گونه‌های جانوری حیات وحش می‌کند.

مسئول منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم‌آباد افزود: پس از دستگیری فرد متخلف ضمن ضبط گونه‌های تاکسیدرمی شده، پرونده این تخلف صورتجلسه و جهت سیر مراحل‌ قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی در پایان ضمن قدرانی از حمایت‌های خوب دستگاه قضایی و همکاری مؤثر نیروی انتظامی در کشف تخلفات زیست محیطی از همه دوستداران محیط زیست و حیات وحش استان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با شماره تلفن گویای ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha