• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402100503291
  • خبرنگار : 50214

یزد پیشگام در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا

یزد پیشگام در تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا

ایسنا/یزد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از مقام اول این استان با تولید ۴۸۰ تن ماهی تیلاپیا در کشور خبر داد.

«محمد علی حاتمی زاده» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۱۵ واحد فعال  تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا در استان وجود دارد که عمده آن در شهرستان بافق است.

وی ضمن اشاره به اینکه بافق قطب مهم تولید ماهی تیلاپیا در منابع آبی کشور است، تصریح کرد: در سال جاری تعداد سه میلیون قطعه بچه ماهی تیلاپیا گونه نیل در واحدهای تولیدی استان یزد ، تکثیر و به متقاضیان تحویل داده شد.

به گفته این مسئول، در حال حاضر واحدهای تکثیر تیلاپیا، بچه ماهی تولیدی خود را در داخل استان و همچنین استانهای مجاز به پرورش این گونه، به متقاضیان عرضه می‌کنند.

حاتمی زاده اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان یزد به منظور ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از تولیدکنندگان ضمن ارائه تسهیلات کم بهره نسبت به ایجاد سایت الگویی پرورش تیلاپیا در شهرستان بافق اقداماتی را انجام داده است.

وی افزود: با راه اندازی این سایت بهره برداران و علاقمندان می توانند در راستای افزایش تولید و کمک به اقتصاد ملی ایفای نقش کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهداف سند تحولی یزد نوین در رابطه با تولید پنج هزار تن ماهی تیلاپیا و ۱۵ میلیون قطعه بچه ماهی، خاطرنشان کرد: در سال جاری تعداد هشت مورد موافقت اصولی ، پروانه تاسیس و پروانه بهره برداری در خصوص تکثیر و پرورش ماهی تیلاپیا صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۵ ۱۹:۱۶

دقیقا استان یزد با کدوم آب پیشگام در پرورش ماهی شده!!!؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۶:۴۸

دقیقا سوال منم همینه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۹:۰۶

مگه یزد کویر ی نیست آب از کجا آورد برای ماهی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۱۹:۱۸

عزیزان مگه از نظر زیست محیطی ماهی تیلاپیلا بسیار خطرناک وگونه مهاجم برای آبهای آزاد و منطقه ای شناخته نشده تا اونجایی که بنده مطالعه داشتم ادارات حفاظت محیط زیست مجوزهای لازم رو به شیلات و جهاد کشاورزی ندادن که هیچ حتی با کسانی که پرورش این گونه رو انجام بدن برخورد و جریمه میشن داستان از چه قراریه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۲۲:۱۵

اولا که بسیار مهاجمه و به زیست بوم صدمه می‌زند دوماً توی کویر اون همه آب از کجا میارن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۶ ۲۲:۳۸

کل دنیا دارن برای این گونه خطرناک ماهی میجنگند چون نابودگر دریا و محیط زیست هست اصلا نباید داخل آب های سرزمینی ایران تکثیر بشوند چون قابل کنترل نیستند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۰:۲۴

سلام این نوع ماهی قابل خوردن نیست ایران فقط قزل آلا رنگین کمان درشان مردم با اصالت ایران است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۷:۴۲

بافق منابع آب زیر زمینی دارد که خیلی عمیق هستند در واقع استراتژیک هستند یعنی اتمام بشوند دیگه آب زیر زمینی آنجا نداریم مثل نفت این جور کارها بجای مزیت بیشتر مخرب هستند آن هم برای ماهی تیلاپیلا خدا وکیلی یک جو بینش و عقل باشد اینکار را نباید کنند چه برسد به تبلیغ

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۲:۵۱

اونوقت دقیقا آب از کجا میارند برای پرورش ماهی یزد که آب خوردنش را هم از اصفهان تامین میکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۰۹:۰۷

یزد و گلخانه های فراوان یزد و شهرک های صنعتی آب بر وسیع یزد کشت های زراعی زیاد و حالا یزد و پرورش ماهی مهاجم تیلاپیا و سوال اینجاست این همه آب از کجا و با چه قدرتی برای یزد که کویر مطلق هست داره تامین میشه؟؟؟