• سه‌شنبه / ۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402100503373
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در جشنواره شهید رجایی اصفهان:

اولویت کشور شناسایی و به کارگیری نیروی انسانی در تراز انقلاب است

اولویت کشور شناسایی و به کارگیری نیروی انسانی در تراز انقلاب است

ایسنا/اصفهان معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اولویت کشور شناسایی و به کارگیری نیروی انسانی، مؤمن، کارآمد، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی است.

محسن منصوری، امروز (سه‌شنبه، ۵ دی‌)، در بیست‌وششمین جشنواره شهید رجایی استان اصفهان، ضمن تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی و با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی، گفت: جشنواره شهید رجایی برای بررسی مسیر تعالی مدیریتی کشور است.

وی ادامه داد: برای تحلیل صحیح فضای مدیریت کشور باید در گام نخست نقشه کلان انقلاب اسلامی را درک و تحلیل کنیم و سپس با شناسایی نقطه‌ای که در آن ایستاده‌ایم مسیر حرکت آینده و هدف اصلی را برنامه‌ریزی کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، معاون اجرایی رئیس‌جمهور ضمن اشاره به اینکه نقطه مطلوب رسیدن به تمدن اسلامی است، اظهار کرد: این قله و هدف را مقام معظم رهبری بارها تبیین و پنج گام تحقق این نقشه را تشریح کرده‌اند.

منصوری ادامه داد: اکنون در مرحله تحقق دولت اسلامی هستیم که به لطف خداوند متعال در حال تحقق است و به خوبی می‌دانیم که بخش اصلی دولت اسلامی کارگزاران هستند.

وی عنوان کرد: دو بال پر قدرت دولت اسلامی، کارگزاران و نظامات و فرایندها هستند که اگر همزمان و همسو با یکدیگر باشند به سمت تحقق دولت اسلامی حرکت خواهیم کرد.

منصوری گفت: در حوزه مدیریتی باید تحول ایجاد کنیم از این رو شناسایی و به کار گیری نیروی انسانی، مؤمن، کارآمد، متخصص، متعهد و در تراز انقلاب اسلامی اولویت کشور است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور، اظهار کرد: در این مسیر باید در مرحله شناسایی و گزینش، تربیت و آموزش و در شیوه‌های ارزیابی سرمایه‌گذاری و تحول ایجاد کنیم.

منصوری خاطرنشان کرد: در این دولت، رویکرد ارزیابی‌ها در جشنواره شهید رجایی تغییر کرده است که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: هدف تنها این نیست که عنوان مبارک شهید رجایی بر این آیین گذاشته شود، بلکه هدف اساسی رسیدن به یک مکتب مدیریتی کارآمد و در تراز انقلاب اسلامی است.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: هدف از این جشنواره این است که مدیرانی که دارای شاخص‌های شهید والامقام رجایی هستند انتخاب شوند.

وی در خصوص شاخص‌های شناسایی مدیران برگزیده در جشنواره شهید رجایی، عنوان کرد: مکلف هستیم برای این جشنواره تابع شاخص‌های الگوی ایرانی اسلامی باشیم.

منصوری بیان کرد: باید مراقب باشیم در بازی شاخص‌ها گرفتار نشویم و گزارش‌گیری‌ها را نظام مند کنیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: شاخص‌های اسلامی و انقلابی باید در کنار شاخص‌های تخصصی و تجربی مدنظر قرار بگیرد و این شاخص‌ها در یک بستر قرار می‌گیرند.

منصوری تصریح کرد: در شاخص ارزیابی مدیران باید افزایش سرمایه اجتماعی به‌صورت علمی، عمل سریع مومنانه و انقلابی، تقویت فضای انقلابی کشور و جبهه انقلاب نیز مد نظر قرار بگیرد.

وی با تأکید بر حضور فعال مردم در انجام امورات، گفت: دخیل کردن مردم و استفاده از ظرفیت‌های مردمی نیز جزو شاخص‌هایی است که باید لحاظ شود، زیرا پیچیده‌ترین مسائل را می‌توان با حضور فعال مردم حل کرد.

منصوری بیان کرد: عزم مدیر برای خدمت‌رسانی نیز جزو شاخص‌هایی است که مد نظر قرار نگرفته و جای آن در شاخص‌ها خالی است.

جشنواره شهید رجایی، رقابتی در مسیر خدمت‌رسانی به مردم است

همچنین استاندار اصفهان گفت: جشنواره شهید رجایی با مأموریت ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور تلاش می‌کند همه ساله رقابتی را در مسیر خدمت‌رسانی تعریف کند.

سیدرضا مرتضوی، ادامه داد: در سطح استانی نیز این رویداد تلاش می‌کند با فراهم کردن یک میدان ارزیابی گزارشی را از نوع و کیفیت خدمت‌رسانی دستگاه‌ها به استان ارائه کند.

وی مأموریت جشنواره شهید رجایی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: اصل تکریم و قدردانی و معرفی الگوها در مسیر حرکت جامعه امری بسیار پسندیده و برخواسته از تعالیم مکتبی و معارف اهل بیت(ع) است.

مرتضوی متذکر شد: در توصیه همه بزرگان و اولیاء الهی همیشه رهنمود بر این اساس بوده که همه روزه بر فضایل مومنانه افراد افزوده شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: نتیجه یک حرکت هماهنگ می‌تواند خدمت صادقانه، مؤثر و همه جانبه را به دنبال داشته باشد.

مرتضوی اظهار کرد: دستگاه‌هایی که در فرایند این جشنواره شرکت نکرده‌اند باید دلیل قانع کننده داشته باشند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اجازه نداریم در مسیر خدمت‌رسانی اجازه ارزیابی و بررسی نحوه فعالیت را به دستگاه‌های ذی صلاح ندهیم.

استاندار اصفهان، خاطرنشان کرد: نسبت به مردم مسئولیت و وظیفه داریم از این رو باید ضمن معرفی دستگاه‌هایی که در مسیر خدمت‌رسانی صادقانه تلاش می‌کنند، با دستگاه‌هایی که موجبات نارضایتی مردم را رقم می‌زنند نیز برخورد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha