• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۱۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1402100603645
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

برگزاری تور فناورانه و نشست‌های تبادل فناوری در نمایشگاه «مدیریت بحران ایران قوی»

برگزاری تور فناورانه و نشست‌های تبادل فناوری در نمایشگاه «مدیریت بحران ایران قوی»

تور فناورانه به همراه بازدید از دومین نمایشگاه بین‌المللی مدیریت بحران ایران قوی به منظور تعامل هر چه بیشتر نخبگان دانشگاهی و فعالان اکوسیستم نوآوری و فناوری با صنعتگران، پنجم دی‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، هدف از برگزاری این تور، آشنایی نخبگان دانشگاهی با نیازهای فناورانه نظام مدیریت بحران کشور به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های فناورانه در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور، استفاده از ظرفیت و توانمندی متخصصان برای رفع این نیازها و همچنین شبکه‌‎سازی میان متخصصان و نخبگان دانشگاهی با صاحبان شرکت‎‌های مرتبط بود.

محورهای اصلی این رویداد شامل معرفی متخصصان فعال به افراد برجسته حوزه مدیریت بحران، معرفی چالش‌های علمی و مدیریتی حوزه مدیریت بحران و بازدید از غرفه‌های برتر نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی است.

در حاشیه نمایشگاه مدیریت بحران ایران قوی، همچنین نشست های چندجانبه ای در محل غرفه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در جهت تحقق مصوبه هیات وزیران در حوزه مدیریت بحران برگزار شد.

 طرح نیازهای فناورانه نظام مدیریت بحران کشور  به منظور فراهم کردن زیرساخت های فناورانه در راستای ارتقای نظام مدیریت بحران کشور، استفاده از ظرفیت و توانمندی شرکت‌های دانش بنیان برای رفع این نیازها و همچنین شبکه‌‎سازی میان متخصصان و نخبگان دانشگاهی با دستگاه های اجرایی مرتبط از اهداف این نشست‌ها بود.

طی این جلسات که با حضور کارشناسان و نمایندگانی از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست بنیان، دستگاه‌های مختلف اجرایی و سازمان مدیریت بحران و همچنین مشاور فناوری وزیر کشور برگزار شد، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به معرفی نیازهای فناورانه دستگاه مربوطه و چالش های موجود در توسعه این فناوری‌ها پرداخته و تیم معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری هم به عنوان تسهیل گر و تنظیم گر شرکت های دانش بنیانی که می توانند به رفع این نیازهای فناورانه همت گمارند را به این دستگاه های اجرایی معرفی و مرتبط کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، وزارت راه و شهرسازی (مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی)، وزارت راه و شهرسازی( مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی)، وزارت راه و شهرسازی( سازمان هواشناسی)، جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ( سازمان امداد و نجات)، وزارت جهاد کشاوری( سازمان منابع طبیعی و ابخیزداری)، وزارت نفت، وزارت نیرو و ... از جمله دستگاه هایی بودند که در این جلسات حضور یافتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha