• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100603725
  • خبرنگار : 50037

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی خبر داد

برگزاری همایش «بیداری و احیای تمدن‌اسلامی» بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال‌

برگزاری همایش «بیداری و احیای تمدن‌اسلامی» بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال‌

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از برگزاری چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال در سالروز شهادت این بیدارگر مشرق زمین در این دانشگاه خبر داد.

دکتر صادق خزل‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی با همکاری صاحب‌نظران و پژوهشگران، چهارمین همایش ملی بیداری و احیای تمدن اسلامی بر مبنای اندیشه‌های سیدجمال‌الدین اسدآبادی را در  ۱۶ اسفندماه سال‌جاری برگزار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این همایش در پایگاه مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) ثبت شده و مجوز آن از طرف ISC صادر شده است و افراد شرکت‌کننده در این همایش می‌توانند از مزایای آن برخوردار شوند، افزود: در همین رابطه از همه متخصصان و پژوهشگران فعال در عرصه پژوهش دعوت می‌شود با ارائه آثار پژوهشی ارزشمند خود در برگزاری هر چه باشکوه‌تر این همایش همکاری و یاری داشته باشند.

خزل‌پور ادامه داد: سیدجمال‌الدین اسدآبادی و جغرافیای جهان اسلام، احیای اندیشه و تفکر دینی سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ایران معاصر، علل عقب ماندگی جهان اسلام از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، آرمان و اندیشه بیداری اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، احیای تمدن اسلامی در نگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، مناسبات علم و دین از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی و استکبارستیزی و مبارزه با استبداد از دیدگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی از جمله محورهای این همایش به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: جایگاه مردم در اندیشه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، بازگشت به اسلام، دشمن‌ستیزی و استعمارستیزی، حرکت اسلامی معاصر، خودسازی و تمدن اسلامی، علم و اسلام، ادبیات بیداری اسلامی در زبان های خارجی، ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی، ادبیات انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی، ادبیات مربوط به جهاد تبیین و ادبیات مربوط به جنگ روایت‌ها از دیگر محورهای همایش است.

رئیس دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآباد با اشاره به اینکه سایر مباحث مرتبط در سایت همایش به آدرس  https://hamedan۱.ir/ قابل مشاهده است، اعلام کرد: پذیرش مقالات از ۱۵ دی‌ماه تا ۲۵ بهمن‌ماه است و در دوم اسفندماه نتایج داوری مقالات پژوهشگران اعلام خواهد شد ضمن اینکه پژوهشگران مقالات خود را می‌توانند در آدرس www.Hamedan۱.ir بارگذاری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha