• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402100603756
  • خبرنگار : 50441

داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس مطرح کرد؛

کارگردان‌های خلاق، محتوا را فراموش نکنند

کارگردان‌های خلاق، محتوا را فراموش نکنند

ایسنا/فارس یکی از داوران جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس اعتقاد دارد که کارگردان‌های جوان به رغم خلاقیت‌های ستودنی، بیش از حد درگیر فرم شده‌اند و به محتوا توجه چندانی ندارند.

جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس از روز سه‌شنبه، ۵دی‌ماه آغاز شد و با برگزاری ۵ نمایش در بخش صحنه‌ای، به استقبال روز دوم رفت.

در پایان نخستین روز، گفت‌وگویی با یکی از سه داور جشنواره انجام دادیم.

ابوالفضل همراه، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر، در گفت و گو با ایسنا ضمن تقدیر و تشکر از تمام هنرمندانی که در این شرایط سخت، چراغ تئاتر را روشن نگه می‌دارند، گفت: در این دوران که هنر آنطور که باید و شاید مورد توجه نسل جدید قرار نمی‌گیرد، باید قدر هنرمندان جوانی که وارد این عرصه می‌شوند را بدانیم.

همراه در ادامه به بیان نکاتی در خصوص مسائل فنی کارها پرداخت و گفت: امروز شاهد نمایش ۵ اثر از شهرستان‌های دیر، میناب، سمنان، شاهرود و گچساران بودیم. کارهایی که دارای نقاط قوت و ضعف خاص خود بود.

وی در توضیح این جمله خود گفت: یک نقطه مثبت، شور و اشتیاق و البته خلاقیت‌هایی بود که در کارها به چشم می‌خورد و جای تقدیر داشت. اما نقطه ضعف این بود که اکثر دوستان، بیشتر درگیر فرم شده‌اند تا محتوا. یعنی در راستای خلاقیت‌هایی که در کارها به کار می‌برند، آن‌ قدر درگیر فرم می‌شوند که اصل ماجرا که همان محتواست را فراموش می‌کنند. به اعتقاد من، این را حتما باید اساتید در کارگاه‌های آموزشی به بازیگران جوان گوشزد کنند که وقتی خیلی درگیر فرم شوند، کفه محتوا سبک می‌شود و این ضربه زیادی به کارها وارد می‌کند.

کارگردان‌های خلاق، محتوا را فراموش نکنند

داور جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس در پاسخ به این سوال که آیا در روز نخست، کسی یا چیزی توانسته به اندازه کافی روی او تاثیر گذاشته است یا خیر، گفت: یقینا هر گاه که به تماشای تئاتر می‌روم، تحت تاثیر قرار می‌گیرم. امروز هم هر کدام از نمایش‌ها به نوع خود توانستند لحظات نابی را برای ما به وجود بیاورند. هر چند نمی‌توانم اسمی بیاورم یا اشاره به نمایش خاصی کنم اما مطمئن هستم در بین کارهای این جشنواره، ستاره‌هایی خواهیم داشت که در آسمان آینده تئاتر این مملکت خواهند درخشید.

 همراه در پایان ابراز امیدواری کرد که در روزهای آتی جشنواره شاهد نمایش‌های خوبی باشد و در نهایت تیم داوری بتواند با انتخابی عادلانه، بهترین کارها را به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بفرستد.

به گزارش ایسنا، جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس که از پنجم دی‌ماه در شیراز آغاز شده است، عصر جمعه، ۸ دی‌ماه با برگزاری مراسم اختتامیه و شناخت نفرات و گروه‌های برتر به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha