• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100603797
  • خبرنگار : 50035

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا:

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی سدشکنی کرد

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی سدشکنی کرد

ایسنا/همدان رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا گفت: زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیان‌گذار پژوهشگان رویان جهاددانشگاهی یکی از کسانی بود که در حوزه تحقیقات سلول‌های بنیادی سدشکنی کرد.

دکتر حسین رضوان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه ۱۴ دی‌ماه سالگرد وفات شهادت‌گونه یکی از قهرمانان ملی ما در حوزه تحقیقات بیولوژیک است، اظهار کرد: با توجه به اینکه بخشی از رشته گرایش بنده به این موضوع مربوط است، درک بهتری نسبت به حوزه تحقیقاتی او در زمینه سلول‌های بنیادی دارم و در حقیقت می‌توان گفت زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی یک‌بار در این حوزه سدشکنی و به حوزه به‌روزی ورود کرد و باعث تغییر و تحول در این حوزه دانش شد.

رضوان با بیان اینکه در واقع تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی هنوز هم نو است و هر روز که می‌گذرد در این حوزه دستاوردهای بسیار جدی و عمیق‌تری داریم، خاطرنشان کرد: اینکه این دانشمند توانست این حوزه را مطرح و بقیه دانشمندان کشور را به فعالیت ترغیب و در ادامه نسل بعدی را برای تحقیق در این حوزه تربیت کند، بسیار ارزشمند است بنابراین او جزو یکی از قهرمانان ملی ما محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: امثال زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را باید بزرگ دانسته و قدر بدانیم و همواره از او یاد کنیم و بتوانیم به نسل آینده این پیام را انتقال دهیم که باید در مسیری حرکت کنیم که قهرمانانی چون کاظمی‌آشتیانی ترسیم کرده‌اند و در آینده بتوانیم افرادی همچون او با تعداد بیشتر و در مدارج علمی بالاتر در جامعه ملی داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز مطرح کرد: خوب و به‌‎جاست از همه پژوهشگران عزیزی که در کشورمان عمر، وقت و زندگی خود را گذاشتند تا کشور حرکت رو به جلو و با شتاب خیلی خوب در این سال‌ها داشته باشد، از جمله زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی، قدردانی کنیم.

دکتر محمدمهدی مجذوبی گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی تمام زندگی خود را در زمینه پزشکی گذاشت و منشأ بسیاری از تحولات در حوزه سلامت شد، از جمله با تأسیس پژوهشگان رویان در سال ۱۳۷۰ در حوزه درمان ناباروری منشأ خیر شد و این موضوع و مسأله در کشور همچنان با قوت ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha