• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100603804
  • خبرنگار : 50130

مدیرعامل شرکت آبفا استان خبر داد

تحول در آب شرب و فاضلاب کردستان با ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار

تحول در آب شرب و فاضلاب کردستان با ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان گفت: در دو سال اخیر، هفت اقدام مهم در حوزه آب و فاضلاب استان با حدود ۱۸ هزار میلیارد ریال انجام شده که موجب ایجاد تحول کمی و کیفی و ارتقای شاخص‌های بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار و تصفیه فاضلاب شده است.

محمد فرهاد امروز (چهارشنبه، ششم دی ماه) در جمع خبرنگاران، مهمترین اقدام انجام‌شده در بخش آب را تغییر منبع تأمین آب شرب شهر سنندج از سد قشلاق به سد آزاد با مدیریت آب نیرو دانست و اظهار کرد: این پروژه با هدف بهبود کیفیت آب شرب شهر سنندج به‌عنوان مرکز استان سال گذشته با اعتبار ۸۵۰۰ میلیارد ریال با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: احداث تصفیه‌خانه آب اضطراری شهر مریوان با ظرفیت ۲۵۰ لیتر و با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال با هدف تأمین آب شرب شرق مریوان با جمعیتی بالغ بر ۵۵ هزار نفر از طریق سد گاران، دیگر پروژه حیاتی و مهم در بخش آب بود که در این دو سال وارد مدار شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان بیان کرد: احداث تصفیه‌خانه آب شرب شهر دیواندره با هدف تأمین آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار جمعیت ۵۱ هزار نفری این شهر و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو با اعتبار ۲۵۰۰ میلیارد ریال، دیگر پروژه شاخص در بخش آب بود که آبان ماه امسال در دور دوم سفر رئیس جمهوری به استان بهره‌برداری شد.

فرهاد گفت: تکمیل ایستگاه پمپاژ اضطراری پل شیخ سنندج با هدف تأمین آب پایدار برای مواقع ضروری از سد قشلاق با ظرفیت ۱.۶ مترمکعب در ثانیه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و اتصال تصفیه‌خانه آب شماره ۲ به ۱ سقز با هدف انتقال ۶۰۰ لیتر بر ثانیه آب از تصفیه‌خانه شماره ۲ به مخازن شهر سقز با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر پروژه‌های برجسته به بهره‌برداری رسیده در این دو سال در بخش آب استان بوده است.

او افزود: دو پروژه مهم در بخش فاضلاب در این مدت افتتاح شده که شامل ارتقای کمی و کیفی تصفیه‌خانه فاضلاب شهر سنندج به میزان ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز برای جمعیت ۷۰۰ هزار نفری این شهر با هدف حفظ سلامتی و بهداشت مردم، حفظ محیط زیست و جلوگیری از تغذیه‌گرایی سد ژاوه با اعتبار ۵۰۰۰ میلیارد ریال و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه فاضلاب روستای قلیان سنندج با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha