• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100603965
  • خبرنگار : 50160

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۸

افتتاح پروژه شهرک گلخانه‌ای وحدت هیدج همزمان با سفر رئیس‌جمهور

افتتاح پروژه شهرک گلخانه‌ای وحدت هیدج همزمان با سفر رئیس‌جمهور

ایسنا/زنجان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان از افتتاح پروژه شهرک گلخانه‌ای وحدت هیدج همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

روح‌اله حسنی در گفت‌وگو با ایسنا، با شاره به اینکه پروژه شهرک گلخانه‌ای وحدت هیدج از طرح‌های مدرن و هوشمند پرورش سبزیجات و میوه در محیط کنترل شده است، اظهار کرد: این طرح در ۶۰ هکتار مساحت اجرایی شده و در حال حاضر ۳۰ هکتار آن قابلیت بهره‌برداری را دارد. در برنامه اولیه برای این طرح تولید ۱۵ هزار تن انواع فلفل دلمه‌ای و گوجه فرنگی گیلاسی و توت فرنگی لحاظ شده و ۴۰۰ نفر به‌صورت مستقیم مشغول به‌کار خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این سفر که با حضور تعدادی از وزیران انجام خواهد شد کلنگ پروژه باغ پسته در روستای قره اوغلانلوی در سطح ۱۰۰۰ هکتار به زمین زده خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود با به ثمر رسیدن باغ شاهد تولید ۲۱۶۶ تن انواع پسته در زنجان باشیم. همچنین افتتاح پروژه استخر معیشتی در روستای اردجین (از محل تعهدات دور اول سفر ریاست جمهور به استان) به حجم مخزن ۸۰۰۰۰ مترمکعب با اشتغال ۳۲۵ خانوار جهت ذخیره‌سازی پایدار آب زراعی موردنیاز در فصول کم آبی جزو برنامه‌ها خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه افتتاح پروژه انتقال آب کشاورزی به اراضی پایاب سد کینه ورس نیز جزو برنامه‌ها در یان سفر خواهد بود، گفت: تکمیل پروژه اراضی پایاب سد کینه ورس با همکاری شرکت آب منطقه‌ای با مساحت پروژه ۴۳۰ هکتار از اراضی روستاهای کینه‌ورس، رحمت‌آباد و اسپاس برای بهره‌مندی ۲۸۰ خانوار ساکن در این مناطق انجام شد.

حسنی به افتتاح پروژه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در سفر رئیس۲جمهور به زنجان اشاره کرد و افزود: طرح‌های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۲۳۷هکتار از اراضی آبی استان در جهت افزایش راندمان آبیاری اجرا شده است؛ به نحوی که ۴۴۰۰ متر مکعب در سال (به ازای هر هکتار) در مصرف آب صرفه‌جویی شده است. از ۶۵طرح‌ در این حوزه ۹۷۹ نفر منتفع خواهند شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در بخش دیگری با اشاره به افتتاح پروژه سد خاکی چهرآباد، خاطرنشان کرد: این طرح درجنوب روستای چهرآباد به فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهر زنجان با ارتفاع ۱۴ متر از پی و طول تاج ۳۵۰ متر احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۴:۵۸

زمین ما با چشمه ۱۵متر فاصله داره هزار جور بلا آوردن سر مان تامجوز ندن اما واسعه ۶۰هکتار مجوز میدن ماشالله