• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402100604133
  • خبرنگار : 50570

آشنایی با مفاهیم متفاوت عشق در نمایشگاه «عشق هیچ»

آشنایی با مفاهیم متفاوت عشق در نمایشگاه «عشق هیچ»

ایسنا/خراسان رضوی مسئول برگزاری نمایشگاه «عشق هیچ» گفت: از آنجایی که عشق می‌تواند تفاسیر متفاوتی برای هر فرد داشته باشد تصمیم گرفتم نمایشگاهی با عنوان «عشق هیچ» برگزار کنم تا معانی مختلف این مفهوم را به مخاطبان نشان دهم.

حامد محمدیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به نمایشگاه «عشق هیچ» که در نگارخانه فردوسی جهاددانشگاهی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: این نمایشگاه حاصل تلاش دو گروه از  دانشجویان رشته‌های طراحی گرافیک و گروه آزاد کالیگرافی و نقاشی خط است، که  بیش از ۴۰ اثر در نمایشگاه حضور دارد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه از ۳ تکنیک کالیگرافی و تایپوگرافی، خوشنویسی و نقاشی خط استفاده شده که تمام آثار در ابعاد ۴۰ در۶۰ هستند و این آثار را از میان آثار زیاد دیگری انتخاب کرده‌ام؛ نزدیک به ۱۴ اثر روی بوم و باقی آثار به صورت نسخه دیجیتال روی شاسی به صورت نسخه چاپی عرضه شده‌اند. دانشجویان حاضر در این رویداد از دانشگاه‌های حکیم توس، فردوس، خاوران، دانشگاه آزاد و دانشگاه کاویان هستند.

مسئول برگزاری نمایشگاه عشق هیچ با اشاره به انتخاب آثار حاضر در نمایشگاه بیان کرد: برگزاری و انتخاب آثار نمایشگاه پروسه سخت و طولانی بود، نمایشگاه کالیگرافی، تایپوگرافی و نقاشی خط، به عبارتی نمایشگاه‌های موضوعی جزو آن دسته از نمایشگاه‌هایی هستند که کمتر برگزار می‌شوند.

محمدیان در خصوص اینکه نمایشگاه عشق هیچ یکی از بهترین نمایشگاه‌هاست، گفت: نمایشگاه «عشق هیچ» نمایشگاهی موضوعی با تعداد آثار و شرکت‌کنندگان بیشتری است، در صورتی‌که ممکن است در نمایشگاهی آثاری عرضه شوند که بدون معنا و موضوعیت هستند. در چند ماه گذشته درگیر  فرایند انتخاب آثار بودم و انتخاب آثار با دقت زیادی انجام شد و به دنبال این بودیم تا نمایشگاهی با کیفیت از لحاظ معنا و تکنیک برگزار کنیم.

وی افزود: تصمیم گرفتم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی به دانشجویان برای بیان ایده و آثار کمک کنم؛ در نهایت از میان ۱۰۰نفر، آثار نزدیک به ۳۸ هنرمند انتخاب شد.  سعی کردم به بهترین نحو به هنرمندان کمک کنم تا بتوانند ایده‌های خود را عملی کرده و در نمایشگاه به نمایش بگذارند.

مسئول برگزاری نمایشگاه عشق هیچ با بیان علت انتخاب این اسم برای نمایشگاه اظهار کرد: ایده اولیه انتخاب اسم نمایشگاه به قبل از شیوع کرونا باز می‌گردد. علاقه‌مند بودم تا با این اسم که ممکن است در روزمره هم از آن استفاده کنیم نمایشگاهی شخصاً با این عنوان برگزار کنم و معناهای مختلف این نام را به مخاطب نشان دهم. عشق می‌تواند سمبل و تفاسیر مختلفی برای هر فرد داشته باشد.

محمدیان ادامه داد: در کارآگاه‌های آموزشی در خصوص معنای عشق با هنرجویانم صحبت می‌کردم و اینکه عشق از نظر آن‌ها به چه معناست، ممکن است مانند اثری که در نمایشگاه داریم عشق برای یک نفر به معنای مادر باشد که دیگر در کنارش نیست و یا بقیه هنرجویان که رابطه عاطفی خوبی با اثر خود برقرار کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه در این چند شب با استقبال خوب علاقه‌مندان روبه‌رو بوده است، گفت: در افتتاحیه نمایشگاه میزبان حضور اساتید رشته‌های گرافیک و هنرهای تجسمی بودیم. در شب افتتاحیه نمایشگاه تخمین زده بودیم که میزبان ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان باشیم در حالی که ۶۰۰ نفر در نمایشگاه حضور پیدا کردند.

مسئول برگزاری نمایشگاه «عشق هیچ» ادامه داد: در این چند شب برگزاری نمایشگاه میزبان هنرمندان و اساتید دانشگاه‌های مشهد نیز بودیم. ‌یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه معنای آثار است که مخاطب متوجه این معنا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha