• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402100604166
  • خبرنگار : 50532

آماده‌سازی راه موقت دسترسی به آزادراه بین‌المللی آستارا - آستارا + تصاویر

آماده‌سازی راه موقت دسترسی به آزادراه بین‌المللی آستارا - آستارا + تصاویر

ایسنا/گیلان عملیات اجرایی آماده‌سازی راه موقت دسترسی به آزادراه بین‌المللی آستارا - آستارا از طریق پل جدید اتومبیل‌رو در حاشیه پل ریلی رو به اتمام است و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

عملیات اجرایی راه موقت دسترسی به آزاد راه بین‌المللی آستارا - آستارا با کارکرد ورود کامیون‌های خالی به جمهوری اسلامی ایران از خاک جمهوری آذربایجان و انجام رویه‌های مرزی مربوطه، در محل منتهی الیه پل جدید اتومبیل رو بر روی رودخانه مرزی آستاراچای طبق توافق با جمهوری آذربایجان رو به اتمام است و به‌زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران به بهره برداری خواهد رسید.

این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم توسعه مبادلات مرزی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت با کشور آذربایجان و کریدور حمل ونقل محسوب می‌شود و در فاز اول آن پایانه مرزی موقت آستارا شامل یک سایت مجهز به فضای استقرار عوامل ارائه دهنده خدمات، تجهیزات و فرآیندهای تردد مرزی است که بلافاصله پس از توافق روسای کمیسیون مشترک در نشست تیرماه امسال در شهر آستارا طراحی و به تصویب و ابلاغ شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی مجاز زمینی کشور رسید و عملیات اجرایی آن بر این مبنا با فوریت آغاز شد.

با توجه به توافق با کشور آذربایجان، تا زمان تکمیل عملیات اجرایی راه دسترسی ۱۴۰۰ متری به پایانه جدید در فازهای بعدی، کامیون‌های خالی از پل جدید اتومبیل رو و راه دسترسی موقت به موازات راه دسترسی ۱۴۰۰ متری وارد کشور خواهند شد و کامیون‌های پر، کماکان از پل مرزی فلزی و پایانه قدیم استفاده خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، پل جاده‌ای(اتومبیل‌رو) جدید مشترک در مرز آستارای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان با هدف اتصال به بزرگراه ترانزیت بین المللی دو کشور همسایه (اتوبان باکو به رشت و قزوین) به طول ۸۹ متر و عرض ۳۲ متر با همکاری وزارت راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و وزارت حمل و نقل، ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان و همچنین آژانس ایالتی راه‌های اتومبیل روی این کشور بر روی رودخانه مرزی آستاراچای ساخته شده است.

این پل مشترک مرزی در حد فاصل ۵۰ متری ضلع شمالی پل ریلی آستارا به عنوان یک پل اتومبیل‌رو و ترانزیتی جدید احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha