• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402100604396
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

معاون فنی و عمرانی شهرداری خبر داد

حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز

حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با اشاره به حل مشکلاتی همچون آب‌گرفتگی در محل‌ها و ایجاد بستر جهت جذب آن به سفره‌های زیرزمینی از حفر ۱۵۹ چاه جذبی در مناطق دهگانه شهرداری تبریز در سال‌جاری خبر داد.

سامان احمدزاه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با تاکید شهردار تبریز به اهمیت اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در فصول بارندگی و موفقیت‌آمیز بودن حفر چاه‌های جذب در کنترل آب‌های سطحی حاصل از بارندگی و تقویت سفره‌های زیرزمینی امسال ۱۵۹حلقه چاه جذب در مناطق دهگانه شهرداری تبریز اجرا شده است.

وی اعلام کرد: هدف از این اقدام جلوگیری از حوادث ناشی از جریانات آب‌های سطحی در معابر شهری در سطح مناطق به خصوص در هنگام وقوع سیل‌های احتمالی و بارندگی شدید است.

وی ادامه داد: در محل‌هایی که دسترسی به شبکه هدایت آب‌های سطحی وجود ندارد شهرداری تبریز برای جلوگیری از آب گرفتگی محلات عملیات عمرانی حفره چاه و حل مشکل آب‌گرفتگی در کنار حفظ تراز آب‌های زیزمینی در نقاط مختلف شهر را آغاز کرده است.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز اظهار امیدواری کرد: با این اقدام می‌توان علاوه بر دفع آب‌های حاصل از بارندگی و بالا بردن ایمنی معابر در زمان وقوع سیلاب‌ها، در تقویت و تراز سفره‌های زیرزمینی نیز موثر عمل کرد.

وی اضافه کرد: امسال علاوه بر حفر چاه جذب اقداماتی همچون احداث کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و همچنین احداث سپتیک در مناطق مختلف شهر توسط مناطق دهگانه شهرداری جهت استفاده بهینه از آب‌های حاصل از بارندگی و جلوگیری از بروز سیلاب اجرا می‌شود.

حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز

مدیریت صحیح پسماند نیازمند تعامل و همراهی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم نهاد بازوی علمی و اجرایی حل مشکلات پسماند شهری هستند، تاکید کرد: مدیریت صحیح پسماند نیازمند تعامل و همراهی سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد است.

محمد اسدالهی در جلسه هم‌اندیشی تشکل‌های مردم نهاد و زیست محیطی و ادارات مربوطه بر توجه ویژه به فرهنگ‌سازی عمومی و پیوست فرهنگی طرح‌های زیست محیطی و مدیریت صحیح پسماند شهری تاکید کرد.

وی در این نشست ضمن بررسی مطالب مطرح شده توسط کارشناسان امر، پسماند شهری را جز چالش‌های اساسی جامعه امروز دانست و گفت: تعامل سازنده و همراهی همه سازمان‌ها و ادارات و تشکل‌های زیست محیطی را در نهادینه‌سازی و فرهنگ‌سازی در مدیریت کلان پسماند شهری موثر است.

وی اذعان کرد: جامع هوشمند پسماندهای از جمله راه اندازی اپلیکیشن هوشمند بهروب برای جمع‌آوری پسماندهای خشک و خشکاله و ایجاد چرخه پایدار اقتصادی ناشی از بازیافت ضایعات خشک و کاهش حجم عظیم زباله را ضروری و بر همکاری همه دستگاه‌های ذی‌ربط در خصوص اجرای صحیح این طرح تاکید کرد.

همچنین در این جلسه مدیر عامل مدیریت پسماند شهری شهرداری تبریز از رونمایی سامانه جامع هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک و خشکاله طی روزهای آتی خبر داد.

حبیبه هراتی افزود: طرح جامع هوشمند جمع‌آوری پسماندهای خشک و خشکاله از مبدا و با راه‌اندازی اپلیکیشن بهروب میسر خواهد بود.

وی در ادامه این جلسه اظهار کرد: پیگیری جدی برنامه‌های هوشمندسازی سیستم جمع‌آوری پسماند خشک و خشکاله و کاهش تولید زباله با هدف تولید خوراک دام و رونمایی از سامانه جامع جمع‌آوری پسماندهای خشک جز برنامه‌های اصولی سازمان مدیریت پسماند است.

حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز

تولید و پخش یک هزار و ۳۰۰ دقیقه برنامه در استودیو شهر، شهرداری تبریز

در آذرماه سال‌جاری یک هزار و ۳۰۰ دقیقه برنامه در استودیو شهر شهرداری تبریز تولید و از شبکه سهند مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی پخش شد.

از ابتدای سال ۱۴۰۲، هشت هزار و ۱۵ دقیقه برنامه در استودیو شهر شهرداری تولید شد که یک هزار و ۳۰۰ دقیقه در آذرماه از شبکه سهند مرکز صداوسیمای آذربایجان شرقی پخش شده است.

از برنامه‌های تولیدی استودیو شهر، شهرداری تبریز در آذرماه ۳۲۰ دقیقه مربوط به پخش برنامه "تبریزیم" است که روزهای یکشنبه تا چهارشنبه به غیر از روزهای تعطیل به مدت ۲۰ دقیقه از طریق صدای مرکز آذربایجان‌شرقی روی آنتن رفت.

در ویژه برنامه "تبریزیم" آذرماه سال‌جاری ۲۲ مورد از مشکلات و معضلات محله‌ای احصاء شده با هماهنگی استودیو شهر با حضور مدیران شهری در محل و استماع مطالبات مردمی توسط گزارشگر برنامه مستندسازی و از رادیو پخش شد که با پیگیری‌های استودیو شهر بعد از رفع مشکلات محله گزارش تکمیلی از اقدام شهرداری در رادیو پخش و به اطلاع شهروندان خواهد رسید.  

استودیو شهر تبریز، آذرماه سال ۱۴۰۲ در آیتم‌های متنوع رسانه‌ای اقدام به تولید محتوا کرده است و در بخش خبر به مدت ۲۵۰ دقیقه و در آیتم‌های آموزش و ایمنی، نکات ترافیکی، فرهنگ شهروندی، قوانین و مقررات شهرسازی هر کدام به مدت ۱۲۵ دقیقه و آیتم پروژه‌ها و خدمات شهرداری به مدت ۱۱۰ دقیقه محتوا تولید و پخش شده است.

برنامه‌های استودیو شهر جایگاه مناسبی در بین مخاطبان رادیویی تبریز در خصوص پیگیری مطالبات شهری تبریز پیدا کرده است به طوری که از ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۶۴۹ مشکل و مطالبه مردمی در خصوص معضلات شهری احصاء شده که از این تعداد ۲۹۷ مورد مربوط به آذرماه است که با پیگیری مطالبات مردمی، ۶۹ درصد جوابیه توسط مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز دریافت شده است.

استودیو شهر تبریز ۶شهریور ۱۳۸۷ فعالیت خود را با تولید برنامه‌های رسانه‌ای در موضوعات شهری و فرهنگی آغاز کرد و در جهت ارتقای خدمت‌رسانی شهری و همچنین در حوزه ارتقاء فرهنگ و آموزش شهروندی سعی دارد نقش پل ارتباطی موثر بین شهروندان و مدیریت شهری ایفا کند.

حفر ۱۵۹ حلقه چاه جذبی در تبریز

دوره آموزشی «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» برگزار شد

همزمان با هفته ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، دوره آموزشی «نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران» توسط مدیریت بحران شهرداری تبریز و با همکاری اداره‌کل نوسازی و تحول اداری و اداره‌کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز برگزار شد.

این دوره آموزشی ویژه مدیران، کارشناسان ارتباطات مرکز، مناطق و سازمان‌های شهرداری بوده و با تدریس محمد فرج‌پور باسمنجی پیرامون نقش رسانه‌ها و روابط عمومی در مدیریت بحران برگزار شد.  

محمد فرج‌پور باسمنجی با ارائه تعاریفی از بحران، اظهار کرد: بحران یک لحظه چرخش در سلسله‌ای از رویدادها و عملیات‌ها و وضعیتی است که در آن ضرورت تصمیم‌گیری و عمل در اندیشه طراحان و عموامل درگیر بالا است.  

وی افزود: رسانه‌ها نقش زیادی در مدیریت بحران دارند و می‌توانند فرهنگ‌سازی پیش از بحران داشته باشند.  

وی یادآوری کرد: رسانه نقش مهمی در شکل‌گیری رفتار و تربیت کودکان دارد و پس از آن خانواده جامعه دوستان و محیط قرار دارد.  

وی اضافه کرد: در حوزه ترافیک، مصرف انرژی و ساخت‌وساز نیاز به فرهنگ‌سازی در رسانه‌ها داریم.  

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، این استاد سواد رسانه خاطرنشان کرد: باید اطلاعات کافی از ظرفیت‌های شهر داشته باشیم چرا که فقدان آن موجب تشدید وضعیت بحران می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۹:۲۷

با سلام کافیست به جای روان ساختن آب باران ساختمانها به سوی فاضلاب شهری جویها را تمیز نگه دارید و مردم را ملزم به جدا سازس لوله های فاضلاب با لوله آب پشت بامها کنید اینگونه هم منابع آبی آلوده نمیشه هم کلی از مشکلات در صورت بارندگی کم میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۰۹:۲۹

واقعا باید به این کارشناس شهرداری که این پروژه را راه اندازی کرده دست مریزاد گفت چون الان آبهای زیرزمینی کشور در وضعیتی است که مسئولین باید هر چه سریعتر یه اقدامی بکنند و گرنه مشکلات نشست خاک و زلزله و ازخ همه مهمتر بی آبی و از بین رفتن کشاورزی مملکت را تهدید میکند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۷:۱۶

چرا پله گذاشتن یعنی میخوان ۱۵۰ متر با پله برن پایین نگاه کنن ببینن خوب جذب میکنه یا نه !؟

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۸:۳۴

کار خیلی اشتباهی کردن ،این یعنی آبی که از بارش باران میاد به جای اینکه از طریق رو خانه به سده ا واز انجا به دریاچه ارومیه سرازیر شود به عمق زمین می رود.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۰۹:۴۶

اتفاقا کار خوبیه ثابت شده بهترین مکان برای حفظ آب زیر زمین هسن چون آب پشت سد ۴۰ درصد آن تبخیر میشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۷ ۱۹:۲۹

این چاهها در آینده بلای جان شهر خواهد شد. اینکه مسئولان بجای درست کردن زیرساخت لازم دنبال اجرای طرحهای غیر کارشناسی شده هستند، باید تاسف فراوان خورد.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۰۶:۴۹

کار بسیار بجا ودرستی است مهار روان آبها وباید تعداد بیشتری احداث شود تا هیچ اب سطحی هدر نرود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۰۷:۰۳

تبریز همیشه اول هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۰۹:۳۸

تبریز پاینده باد ایران زمین پاینده باد

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۷

کاش شهرهای دیگر هم این کار را انجام می دادند خوب بود

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۴:۴۳

می توانیم از مدیترانه آب بیاوریم و تصویه کنیم و به زیر سطح تزریق کنیم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۴:۴۷

با همکاری ترکیه میشه آب دریاچه را از مدیترانه آورد تا همیشه در جریان باشه

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۰:۰۵

بسیار عالی هست این ایدە، همونطور کە خوندیم گفتە کە در جاهایی کە نمیشە آب باران رو هدایت کرد این چاه ها حفر میشن، واقعا کیف کردم، دمتون گرم، زندە باشید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۲:۰۹

این کار بسیار عالی دوم تبریز به ارومیه چکار داره ارومیه از نظر جغرافیایی و سطح زمین بالاتر از تبریز و بارش های تبریز به دریاچه ارومیه سرازیر نمیشه چاه ها باید در مسیرهایی حفر بشه که زمان بارندگی ایجاد سیل میکنه سرازیر بشه درون چاه کلر خوبی