• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100604454
  • خبرنگار : 50471

اولویت تأمین آب شرب در نهاوند

اولویت تأمین آب شرب در نهاوند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند گفت: ما باید بپذیریم که بحران کم آبی جدی است و تأمین آب شرب در شهرستان نهاوند در اولویت قرار دارد.

ضرغام احمدوند چهارشنبه ۶ دی در جلسه شورای کشاورزی شهرستان نهاوند، اظهار کرد: با توجه به کاهش‌ بارندگی‌ها در سال آبی جاری، بحث آب حیاتی است و ما باید بپذیریم که بحران کم آبی جدی است.

وی تصریح کرد: در همین راستا اولویت در شهرستان تأمین آب شرب مردم است و ما نمی‌توانیم کشاورزی را در اولویت قرار دهیم چراکه بعضی از روستاهای شهرستان آب شرب ندارند.

احمدوند افزود: کشاورزان شهرستان هم نباید بیشتر از سهمیه چاه‌های آب کشاورزی‌شان استفاده کنند و برای اجرای برنامه‌های اصلاح الگوی کشت و کشت محصولات کم‌آب بر در شهرستان باید از اکنون تصمیم بگیریم.

فرماندار نهاوند در ادامه خطاب به مدیران شهرستان گفت: ما پذیرفته‌ایم که مدیر جمهوری اسلامی باشیم اما متأسفانه در برخی زمینه‌ها فضای مدیریتی در شهرستان به شکلی است که مسائل را به هم پاس کاری می‌کنیم.

وی یادآور شد: نهاوند به عنوان شهرستانی که قطب کشاورزی است و این امر بار بر روی دوش کشاورزی و ادارات مرتبط با حوزه کشاورزی شهرستان را سنگین‌تر کرده است.

احمدوند خاطرنشان کرد: کشاورزی در کشور ما بسیار اهمیت دارد و در کنار تغییر اقلیم و کم بارشی در کشور و در استان، برای حل مشکل این حوزه‌ها همه دستگاه‌ها و ادارات وظیفه دارند که همکاری و کمک کنند.

وی تأکید کرد: به طور قطع اداره جهاد کشاورزی به تنهایی نمی‌تواند مشکل کم‌آبی را در بخش کشاورزی به تنهایی حل کند و همکاری همه ادارات نیاز است.

فرماندار نهاوند اضافه کرد: در قبال اصلاح الگوی کشت ما به عنوان استان پایلوت که البته خوب هم ورود پیدا کرده‌ایم، باید به موقع و در زمان خودش وارد عمل شویم چراکه مدیریت تنها پشت میز نشستن نیست و چون مسئولیت پذیرفته‌ایم باید تبعاتش را هم بپذیریم.

به گفته احمدوند، اصلاح الگوی کشت هم به نفع شهرستان و هم به نفع کشاورزان است و برای اجرای این مهم باید همه نهادهای مرتبط با هم همکاری و به موقع وظایف‌شان را انجام دهند.

وی بیان کرد: برای اجرای برنامه‌های اصلاح الگوی کشت، افزایش کشت‌های کم‌آب بر و ممنوعیت کشت‌های دوم و کشت‌های ممنوعه که مواد مخدر محسوب می‌شوند، باید از همین الان شروع کنیم و در بخش‌هاو روستاهای شهرستان  اطلاع رسانی و بنر زده شود.

فرماندار نهاوند در پایان تأکید کرد: در این زمینه باید به کشاورزان آموزش‌های لازم داده و از کشاورزان تعهد گرفته شود چون بعد از کشت محصول و بالا آمدن کشت، این اقدامات دیگر فایده‌ای ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha