• چهارشنبه / ۶ دی ۱۴۰۲ / ۲۳:۲۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100604516
  • خبرنگار : 71592

ابراز نگرانی وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی از تهدید امنیتی در شمال اراضی اشغالی

ابراز نگرانی وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی از تهدید امنیتی در شمال اراضی اشغالی

وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی و عضو کنست درباره تهدید امنیتی در شمال اراضی اشغالی صحبت کرد و گفت: یکی در کابینه تصمیم گرفت منطقه الجلیل را رها کند.

به گزارش ایسنا، «آویگدور لیبرمن» وزیر پیشین جنگ و عضو کنست رژیم صهیونیستی در کنفرانس «چشم‌اندازها» گفت: همه شهرک‌های مجاور دیوار حائل شبیه اردوگاه آوارگان جبالیا شده است. نیمی از منازل ویران شده‌اند و همچنان به صورت هدفمند به تخریب منازل ادامه می‌دهند.

به نقل از سایت خبری المیادین، لیبرمن با اشاره به شرایط دشوار شمال اراضی اشغالی گفت: ۲۰۰ هزار شهروند آواره شده‌اند. تنها در شمال اراضی اشغالی ۱۰۰ هزار تن آواره شده‌اند.

وی افزود: با افرادی که از محل زندگی خود منتقل شده‌اند، دیدار کرده است؛ یک خانواده چهار نفره در یک اتاق سر می‌کنند و این غیر قابل تصور است.

لیبرمن گفت: جنگ در جنوب نوار غزه  زمان خواهد برد و تا زمانی که جنگ در جنوب پایان نیابد شروع آن در شمال اراضی اشغالی ممکن نیست. تهدید از شمال بسیار بیشتر از جنوب است و «یکی در کابینه تصمیم گرفت منطقه الجلیل را رها کند.»

در همین راستا، رئیس شورای منطقه‌ای الجلیل علیا گفت: اگر حزب‌الله شکست نخورد، به خاطر آن به زندگی زیر تهدید امنیتی ادامه خواهیم داد و منتظر هفتم اکتبر جدید در شمال خواهیم بود.

از سوی دیگر، لیبرمن با اشاره به اینکه (مردم) در «اسرائیل» در جنگل زندگی می‌کنند، تاکید کرد: ممکن است امنیت و «عزت ملی» ما به خطر بیفتد، بنابراین چاره دیگری نداریم.

همزمان با تشدید مخالفت شهروندان صهیونیستی و انتقادات از کابینه نتانیاهو درباره نحوه مدیریت جنگ با مقاومت فلسطین و پرونده اسرا، اختلافات میان دو بخش سیاسی و نظامی این رژیم افزایش یافته است.

حزب‌الله لبنان در حمایت از غزه و پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، حملات خود را به تجمعات و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha