• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1402100704540
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست راهداری استان:

عامل ۴۶.۳۶ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد تخطی از سرعت مطمئنه است

عامل ۴۶.۳۶ درصد تصادفات کهگیلویه و بویراحمد تخطی از سرعت مطمئنه است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۶.۳۶ درصد بیشترین عامل تصادفات این استان بوده است.

حمیدرضا پیمانجو در نشست کمیسیون ایمنی راه‌های استان افزود: طی ۸ ماهه امسال ۱۵۶ نفر در جاده‌های استان جان خود را ار دست دادند که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نکرده و همین میزان بودند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در هشت ماهه سال جاری ۶ هزار و ۳۱۷ تصادف رانندگی در جاده‌های استان به ثبت رسید که از این تعداد ۱۲۴ تصادف فوتی، یک هزار و ۴۳۸ تصادف جرحی و چهار هزار و ۷۵۵ تصادف خسارتی بوده است که این تصادفات ۱۱۵ فوت در صحنه و ۲۶۶۲ مجروح داشتند.

پیمانجو تصریح کرد: در حالی که در مدت مشابه سال گذشته چهار هزار و ۴۹۰ تصادف شامل ۱۲۰ تصادف فوتی، ۱۳۰۹ تصادف جرحی، و سه هزار و ۶۲ تصادف خسارتی در جاده‌های استان رخ داده است که این تصادفات ۱۰۸ فوتی در صحنه و ۲۲۶۳ مجروح داشتند.

وی ادامه داد: طی ۸ ماهه امسال ۱۱۴ نفر معادل ۷۳ درصد فوتی‌ها را آقایان و  ۴۲ نفر معادل ۲۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه‌خیز بودن محور یاسوج _ اصفهان عنوان کرد: ۴۷ درصد متوفیان مربوط به شهرستان بویراحمد، ۱۸ درصد گچساران، ۱۶ درصد دنا، ۱۴ درصد کهگیلویه بودند. همچنین شهرستان باست سه درصد و بهمئی و مارگون نیز هرکدام یک درصد  را به خود اختصاص دادند.

پیمانجو با اشاره به کاهش فوتی‌های حوادث رانندگی در فروردین ماه امسال تاکید کرد: بیشترین کاهش حوادث رانندگی مربوط به فروردین ماه با ۵۰ درصد و بیشترین افزایش مربوط به تیرماه با ۸۴ درصد بوده، ضمن اینکه تلفات مربوط به شهریورماه ۲۹ نفر، تیر و آبان ماه هر کدام ۲۴ نفر و اردیبهشت ماه ۲۲ نفر بوده است.

وی اظهار کرد: خودروهای سواری در ۸۱.۷۲ درصد تلفات و حوادث رانندگی استان مقصر بوده‌اند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین عامل تصادفات استان تخطی از سرعت مطمئنه با ۴۶.۳۶ درصد بوده است، گفت: ۴۷.۷ درصد تصادفات این استان طی این مدت از نوع واژگونی و خروج از جاده بوده است.

پیمانجو با اشاره به اینکه ۱۶ درصد تصادفات هشت ماهه امسال طی ساعت ۱۸ تا ۲۰ رخ داده است، اظهار کرد: ۱۴.۷۱ درصد تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۱۸، ۹ درصد تصادفات طی ساعات ۲۰ تا ۲۲ به وقوع پیوست و ۲۲.۷۳ درصد تصادفات بین ساعت ۱۲ تا ۱۶ بوده اند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: ۶.۳۹ درصد تصادفات هست ماهه امسال استان کهگیلویه و بویراحمد را عابران پیاده در آنها نقش داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha