• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100704558
  • خبرنگار : 50037

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نماد پرچم پراهتزار از نبوغ علمی جوانان انقلابی است

زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی نماد پرچم پراهتزار از نبوغ علمی جوانان انقلابی است

ایسنا/همدان عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی نماد پر و پیمان «ما می‌‎‌توانیم» و پرچم پراهتزاز و زیبایی از نبوغ علمی جوانان انقلابی است.

کیومرث سرمدی‌واله در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: می‌توان زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی را مبدع و نوآور مدل مدیریتی و روش حل مسائل فارغ از شعار، با تکیه بر اعتقاد قلبی به پیشرفت، توسعه و خدمت دانست که حتماً باید اندیشه‌ها، روش‌ها و اقدامات وی برای نسل حاضر تبیین و الگوپردازی شود.

وی ادامه داد: تقید زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به مبانی شرع و اعتقاد عملی‌اش به لزوم پیشرفت کشور و جهاد علمی پیوسته‌اش برای یافتن راه‌های توسعه، از او شخصیت بی‌نظیری ساخته بود که شاید دانشگاه‌های ما سالیان سال خلأ جدی آن عزیز را حس کنند.

سرمدی‌واله با بیان اینکه زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در یافتن مسائل نیز فکری پویا و توسعه‌گرا داشت، خاطرنشان کرد: همان وقتی که متأسفانه جامعه دچار چالش دو بچه کافیست بود و روش‌های عجیب و غریب برای ممانعت از باروری به‌کار گرفته می‌شد، او جوانمردانه به دنبال حل مشکل زوج‌های نابارور بود.

نماینده مردم اسدآباد در خانه ملت تصریح کرد: با آنچه در مرام و مسلک او دیده شد، با امید در مقابل هجمه‌های ناامیدسازی مردم ایستاد و نبوغ ایرانی و اسلامی را به رخ دنیا کشید.

وی یادآور شد: معتقدم زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در جهاد علمی و دانشمندان هسته‌ای در همین سنگر هم‌سنگ طهرانی‌مقدم و حاج قاسم عزیز و سردار تازه شهیدمان سیدرضی در آرامش جامعه و تأمین امنیت روانی و درمانی کشور نقش ایفا کرد.

سرمدی‌واله تصریح کرد: وجه نخبگانی او که مورد توجه و تأکید مقام معظم رهبری قرار گرفت و تجلیل‌های کم‌نظیر ایشان از او و تأکید ایشان بر الگوبرداری از روش‌های مدیریت و شیوه‌های پیگیری و حل مسائل و اینکه به ایران آبرو داد، همه اینها یعنی با شخصیتی به شدت ایرانی، به شدت مسلمان، به شدت عالم و عامل و به شدت معتقد و علاقمند به وظیفه روبرو هستیم که وظیفه داریم امروز این امر را تبیین و تبلیغ کنیم.

به گزارش ایسنا، زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیانگذار و رئیس سابق پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی بود، وی دانش‌آموخته دکتری ژنتیک از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشکده رویان، در رشد طب تولیدمثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش بسزایی داشت. از کاظمی‌آشتیانی در سال ۱۳۸۳ در مراسم چهره‌های ماندگار جمهوری اسلامی تقدیر شد.

کاظمی‌آشتیانی متولد سال ۱۳۴۰ بود ‌که در غروب چهاردهم دی‌ماه ۱۳۸۴ قلب این انسان والا از تپیدن ایستاد و علاوه بر خانواده و دوستانش، جامعه علمی کشور را نیز در سوگ و ماتم فقدانش نشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha