• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1402100704612
  • خبرنگار : 71974

رئیس صندوق رفاه دانشجویان:

همدلی حوزه و دانشگاه موجب ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است

همدلی حوزه و دانشگاه موجب ایجاد هم‌افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: توجه به حوزه مهم است و هم توجه به دانشگاه، و به قدری این دو جایگاه حائز اهمیت و توجه عمیق هستند که پیمودن این مسیر پرفراز و نشیب، اهتمام هردو جایگاه را می طلبد تا بر همگان مشخص شود که همدلی حوزه و دانشگاه موجب تثبیت اثر در جامعه و ایجاد هم افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است.

به گزارش ایسنا، رئیس صندوق رفاه دانشجویان با سفر به استان یزد در دانشگاه یزد حضور یافت و در مراسم تقدیر از پژوهشگران کشور شرکت کرد.

در این مراسم که به همت دانشگاه یزد برگزار شد، گنجی با هیأت همراه، ضمن بازدید از مراکز خدمات رفاهی دانشجویان دانشگاه یزد و بررسی مسائل دانشجویان این دانشگاه و ارائه راهکارهای لازم برای برون رفت از مسائل و موانع موجود، در مراسم تقدیر از پژوهشگران کشور نیز حضور یافت.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به وضعیت فعلی دانشگاه یزد خاطرنشان کرد: مؤلفه هایی مانند سیاست‌ها و رویکرد این دانشگاه بر تدوین و تحکیم عملکرد مبتنی بر احترام به افراد و ایجاد فضای اعتماد و همدلی و شفافیت در مدیریت و ارتقای کیفیت به همراه بهره‌وری، عامل موفقیت و ارتقاء عملکرد دانشگاه یزد است.

گنجی در ادامه با اشاره به برخی از افتخارات دانشگاه یزد گفت:  قرارگرفتن در ردیفِ ۸ دانشگاهِ برتر کشور،  قرار گرفتن در ردیفِ ۲۰۰ دانشگاهِ جوان برتر جهان، کسب رتبه‌های برتر در مسابقات علمی و برنامه‌نویسی و المپیادهای ملی و بین‌المللی، و هچنین انتخاب ۲ خوابگاه دانشجویی این دانشگاه به عنوان خوابگاه‌های برتر، بسیار حائز اهمیت بوده و موجب مباهات و سربلندی است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: با توجه به مراتب ارزشمند اشاره شده و جایگاه رفیع دانشگاه یزد، باید هم این دانشگاه، برای تقدیر از پژوهشگران برگزیده کشور، محل مناسبی باشد.

گنجی، نظر به موضوعیتِ مراسم تقدیر از پژوهشگران عنوان کرد: بسترهای مناسب برای تحقیق و پژوهش در جامعه می بایست فراهم گردد و برای این مهم، فقط نمی توان از دستگاه های متولی انتظار داشت، زیرا به قدری دامنه ی تحقیق و پژوهش گسترده و بی انتهاست که هر فردی و هر دستگاهی در جامعه با احساس مسئولیت در این زمینه و فعالیت در این حوزه، با شناخت و تأسی به الگوهای موجود مطمئن و شناساندن این الگوها به سایرین یا حتی الگوسازی های مفید و موثر، می تواند به کنشگری فعال در زمینه های پژوهشی در این برهه ی حساس فعلی تبدیل شود.

وی اضافه کرد: برای پیشبرد امور مهم و خطیر در جامعه، به مؤلفه های گوناگون و پرمغزی نیاز داریم که مهم ترین آن ها، پرورش نسلی آگاه است که حامی و علاقمند به آموزه های اساسی اسلام و مدافع ارزش های نظام اسلامی باشند، به گونه ای که با برنامه ­ریزی های دقیق و پرمحتوا و ارائه راه­حل های صحیح و اصولی، مسیر را برای تثبیت نگرش و عملکرد پژوهشگران آگاه به علومِ روز، فهیم، توانمند، بصیر و ولایتمدار، در رسیدن به سرمنزل مقصود و اهدف والای پیشبرد امورِ کشور هموار سازند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان ادامه داد: طبیعی و منطقی است که برای رسیدن به اهداف اشاره شده؛ هم توجه به حوزه مهم است و هم توجه به دانشگاه، و به قدری این دو جایگاه حائز اهمیت و توجه عمیقند که پیمودن این مسیر پرفراز و نشیب، اهتمام هردو جایگاه را می طلبد تا بر همگان مشخص گردد که همدلی حوزه و دانشگاه موجب تثبیت اثر در جامعه و ایجاد هم افزایی در پیشبرد امور حساس و خطیر است.

گنجی تصریح کرد: بر هیچ کس پوشیده نیست که حکمرانی اسلامی و امنیت پایدار در کشور، مرهون پژوهش های ارزشمندی است که با رعایتِ نهایت ِ انصاف و عدالت و با بررسی و تحقیق، مشخص سازد در کدام زمینه ها نیاز به آسیب شناسی داریم و فرصت ها و تهدیدها و نقاط ضعف و قوت در این بررسی ها کدامند؟ و پیشرفت در کدام زمینه ها بر زمینه های دیگر مؤثر یا بلا اثر است، به عنوان نمونه، پیشبرد حکمرانی اقتصادی، یقینا در این برهه بسیار حائز اهمیت است و بر دیگر موضوعات اثرگذار است و بررسی مسائل و معضلات جامعه و دغدغه های اجتماع در موردِ اقبال و استقبال قرار گرفتن حکمرانی اسلامی و امنیتِ حاصل از آن بسیار چشمگیر است و بر اکثریت فهیم جامعه، این مراتب روشن است و حداقلِ توقع ها از پژوهشگران در بستر اجتماع کنونی، بررسی و مساعدت در مرتفع ساختن بسیاری از چالش های موجود است که صد البته در کنار این مهم، پرداختن به دغدغه های بسیارِ پژوهشگرانِ فعال نیز حائز اهمیت است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha