• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402100704682
  • خبرنگار : 50455

نرم افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه رونمایی شد

نرم افزار مجموعه آثار استاد عبدالحسین خسروپناه رونمایی شد

ایسنا/قم متن کامل ۴۱ عنوان در ۴۷ جلد از آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی در موضوعاتی چون؛ کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق در قالب یک نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد حسین بهرامی مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در مراسم رونمایی از نرم افزار مجموعه آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی که امروز ۷ دی‌ماه در سالن جلسات ستاد جبهه مردمی خاتم الأوصیا با حضور جمعی از اساتید و حوزویان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ضرورت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد و کمتر مورد توجه قرار گرفته است، توجه به حضور اندیشه‌های علمی ما در فضای مجازی است.

وی ادامه داد: چالشی که وجود دارد این است که درگیر کنش‌گری فضای مجازی شدیم اما دسترسی پژوهشگران به آثار و اندیشه‌های غربی سهل‌تر است.‌

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تصریح کرد: امروز اگر آثار تولیدی ما تبدیل به آثار دیجیتال نشود آن اندیشه محدود می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از تلاش‌های ما در مرکز نور این است که آثار افراد صاحب قلم و دارای اندیشه انقلابی که گفتمان تولید می‌کنند را بتوانیم در قالب نرم افزار و پایگاه‌های جامع ارائه کنیم.

بهرامی تاکید کرد: حدود ۲۵۰ عنوان اثر مشترک با موسسات و شخصیت های حوزوی تولید کردیم که در مجموعه ۵ هزار جلد کتاب تبدیل به نسخه دیجیتال شده است و در پایگاه نور نیز قرار داده شده است.

وی اظهار کرد: امروز مفتخر هستیم که متن کامل ۴۱ عنوان در ۴۷ جلد از آثار حجت الاسلام و المسلمین استاد عبدالحسین خسروپناه دزفولی را در موضوعات چون؛ کلام، دین‌پژوهی، فلسفه، فقه، اخلاق، عرفان تولید و ارائه کردیم.

مدیر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در پایان یادآور شد: جستجوی پیشرفته، قابلیت مشابه یابی متن، امکان ایجاد میز پژوهشی، کتاب شناسی، بازیابی اطلاعات و امکان به روزرسانی از جمله ویژگی این نرم افزار است که محققان می‌توانند از بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha