• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402100704743
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

نهضت احیاء واحدهای تولیدی با سرعت تکمیل خواهد شد

نهضت احیاء واحدهای تولیدی با سرعت تکمیل خواهد شد

ایسنا/گیلان رئیس سازمان برنامه و بودجه، گفت: سیاست دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است و لذا نهضت احیاء واحدهای تولیدی را با سرعت تکمیل خواهیم کرد.

داوود منظور امروز پنج‌شنبه، هفتم دی ماه در جریان سفر به گیلان و در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی محصولات سلولزی و پلیمری در شهرک صنعتی رشت، ضمن قدردانی از سرمایه‌گذار برای این کار بزرگ، اظهار کرد: استاندار گیلان پیگیر احیاء واحدهای تولیدی راکد است و طی دو سال گذشته شاهد فعالیت مجدد بیش از ۱۵۰ واحد در گیلان هستیم.

وی جهاد امروز را جهاد تولید دانست و افزود: مولدسازی در دستور کار بوده و باید از سرمایه‌های موجود در کشور برای رشد تولید استفاده کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر لزوم تولید محصولات صادرات محور با هدف ارزآوری، تصریح کرد: رشد کشور زمانی اتفاق می‌افتد که حداکثر تولید و صادرات را داشته باشیم.

منظور با بیان اینکه سرمایه‌گذار این واحد تولیدی به جای راکد کردن سرمایه خود در دارایی‌های غیر مولد، اقدام به تولید و ایجاد ثروت کرده است، گفت: سیاست دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است و لذا نهضت احیاء واحدهای تولیدی را با سرعت تکمیل خواهیم کرد.

وی از آمادگی دولت برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، عنوان کرد: اگرچه سیاست دولت سیزدهم کاهش رشد نقدینگی جهت کنترل تورم است، اما بخش تولید مستثنی بوده و از طریق شورای پول و اعتبار، سرمایه در گردش مورد نیاز واحدهای تولیدی را تامین خواهیم کرد.

در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵۷ واحد راکد گیلان به بهره‌برداری رسید

همچنین در این مراسم تیمور پورحیدری، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز، احیای واحد تولیدی مذکور را بدون استفاده از تسهیلات بانکی دانست و خاطرنشان کرد: تولیدات این واحد صادرات محور است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم بالغ بر ۱۵۷ واحد راکد در گیلان به بهره‌برداری رسیده است، گفت: امیدواریم سهم صنعت از اعتبارات تبصره ۱۸ مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، ظرفیت تولید این واحد ۲۸ هزار و ۶۵۰ تن بوده و با سرمایه گذاری ۳۵۰۰ میلیارد ریالی برای ۱۴۰ نفر ایجاد اشتغال می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha