• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402100704841
  • خبرنگار : 71402

افزایش سربازان مجروح در جنگ؛ هزینه پنهان جنگ صهیونیست‌ها در غزه

افزایش سربازان مجروح در جنگ؛ هزینه پنهان جنگ صهیونیست‌ها در غزه

با تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه، شمار سربازان مجروح شده صهیونیست هم رو به افزایش است و این نشانگر ابعاد و هزینه‌های پنهان جنگ است.

به گزارش ایسنا، ایگور تودوران تنها ۱۲ ساعت را در نوار غزه سپری کرد تا اینکه موشکی به تانک او اصابت کرد و او را با جراحتی که زندگی‌اش را زین پس تغییر می‌دهد، بر جای گذاشت. او که از سربازان رژیم صهیونیستی است، از ماه پیش برای درمان جراحاتش در بیمارستان بستری است.

تودوران ۲۷ ساله، یک سرباز ذخیره که پس از عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر، به جنگ رفت، پایش را از دست داده و اذعان دارد که امیدهایش برای تبدیل شدن به یک برقکار احتمالا از بین رفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تودوران بخشی از تعداد فزاینده‌ای از مجروحان نظامی رژیم صهیونیستی است. این یکی دیگر از بخش‌های قابل توجه و عمیقا آسیب‌دیده از جامعه صهیونیستی است که تقلاهایش به‌عنوان هزینه پنهان جنگ که برای سال‌های آینده به شدت احساس خواهد شد، ظاهر می‌شود. با توجه به تعداد زیاد زخمی‌ها، فعالان اعتراف می‌کنند که تل‌آویو برای رسیدگی به نیازهای آنها آمادگی ندارد.

ادان کلیمان، رئیس سازمان غیرانتفاعی کهنه‌سربازان معلول که از بیش از ۵۰,۰۰۰ سرباز مجروح در این درگیری و درگیری‌های قبلی حمایت می‌کند، گفت: «من هرگز چنین گستره و شدتی مانند این را ندیده‌ام. ما باید این افراد را احیا کنیم.»

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی می‌گوید از زمان عملیات حماس در جنوب اراضی اشغالی فلسطین در هفتم اکتبر که منجر به کشته شدن ۱۲۰۰ صهیونیست و اسارت ۲۴۰ نفر شد، حدود ۳۰۰۰ نفر از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی زخمی شده‌اند.

نزدیک به ۹۰۰ نفر از آنها سربازانی هستند که از زمان آغاز حمله زمینی رژیم صهیونیستی به غزه در اواخر اکتبر که در آن سربازان از نزدیک با نیروهای حماس درگیر شدند، جراحت‌های جدی برداشتند. از آغاز عملیات زمینی تل‌آویو تاکنون بیش از ۱۶۰ سرباز رژیم صهیونیستی کشته شدند.

یاگیل لوی، استاد روابط مدنی – نظامی در دانشگاه آزاد اراضی اشغالی درباره تعداد زخمی‌ها می‌گوید: «تعداد آنها هر روز بیشتر می‌شود. اگر ما شاهد تعداد زیادی از افراد دارای معلولیت باشیم که اسرائیل باید آنها را بازپروری کند، این می‌تواند تأثیر بلندمدتی داشته باشد و می‌تواند مشکلات اقتصادی و همچنین مسائل اجتماعی ایجاد کند.»

حملات رژیم صهیونیستی همچنین رنج بی‌سابقه‌ای را برای فلسطینیان غزه به همراه داشته و بیش از ۲۱۰۰۰ تن به شهادت رسیده و نزدیک به ۵۵۰۰۰ زخمی و قطع عضو بر جای گذاشته است. همچنین بیشتر جمعیت این منطقه کوچک تحت محاصره آواره شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha