• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100704951
  • خبرنگار : 30058

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران تاکید کرد:

اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی

اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی

ایسنا/اردبیل رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در دانشگاه محقق اردبیلی به اهمیت نقش دانشگاه‌ها در استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی تاکید کرد.

میرسامان پیشوایی ۷ دی در نشست مشترک با رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه موضوع امنیتی کشور ریشه در بخش اقتصادی دارد، گفت: در حال حاضر موضوع بهره‌وری، موضوعی راهبردی و فوریتی برای ما است.
وی نوآوری و نفوذ فناوری را ریشه اصلی بهره‌وری دانست و افزود: از بحث‌های جدی در نوآوری، مشروعیت بخشی به آن است.

وی با بیان اینکه تخصص دانشگاه‌ها نوآوری و فناوری است و به همین دلیل از دانشگاه‌های معین کشور دعوت به همکاری شده است، تصریح کرد: استان اردبیل نهمین استان برای عقد تفاهم‌نامه رشد بهره‌وری است که این همکاری با تشکیل کمیته‌های بهره‌وری در استان انجام خواهد شد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران هدف از این تفاهم‌نامه را ارتباط بین استانداری‌ها و دانشگاه‌ها دانست و گفت: با جذب ایده‌های نخبگان و دانشگاهیان در زمینه رشد بهره‌وری در مسائل اولویت‌دار استان‌ها و ارزیابی ایده‌ها، دوره‌های توانمندسازی برای صاحبان ایده برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه‌ها در این برنامه استقرار چرخه مدیریت بهره‌وری و نهادسازی می‌باشد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران بررسی فرصت‌ها و تهدیدها را برای تعیین اولویت‌های استان‌ها، تعیین مسأله و ریشه‌های آن و ارائه برنامه اقدام برای پروژه‌های پیشران بهره‌وری را مراحل رشد بهره‌وری استان‌ها دانست و از پایش ۳ ماهه توسط سازمان بهره‌وری خبر داد.

وی از انتخاب ایران به عنوان پنجمین کشور نهاد صدور گواهینامه بین‌المللی متخصصین بهره‌وری در دنیا خبر داد و افزود: ۲۲ نفر از میان ۱۱۰ نفر پس از ارزیابی چهار مرحله‌ای موفق به کسب این گواهینامه در ایران شده اند که امید می‌رود  که در هر استان حداقل ۲  متخصص بهره‌وری داشته باشیم.

اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به تحصیل حدود بیش از یک هزار و ۴۰۰ دانشجوی خارجی و بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانشجوی ایرانی و فعالیت ۴۰۰ عضو هیأت علمی در این دانشگاه، گفت: دانشگاه محقق اردبیلی جزو معدود دانشگاه‌های ایران با این نسبت هیأت علمی و کارمند است و همین امر تاثیر چشمگیری بر رشد بهره‌وری دانشگاه دارد.

وی همچنین از قرارگیری ۵ نفر از پژوهشگران دانشگاه محقق اردبیلی در زمره دانشمندان یک درصد، ۱۶ پژوهشگر در زمره دانشمندان ۲ درصد و یک پژوهشگر علوم انسانی در زمره پراستنادترین پژوهشگران این حوزه خبر داد و افزود: دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاهی پویا در زمینه تولید علم است؛ بطوریکه این دانشگاه رتبه ۱۷ در رتبه‌بندی ISC و رتبه برتر در رتبه‌بندی شانگهای را دارد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان ملی بهره‌وری آماده پیشبرد برنامه‌های رشد بهره‌وری در استان هستیم و امیدواریم بیش از پیش بتوانیم برای هم‌استانی‌ها مفید واقع شویم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha