• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۰۱:۴۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402100805011
  • خبرنگار : 71984

فرمانده ارتش هلند: باید برای جنگ با روسیه آماده باشیم

فرمانده ارتش هلند: باید برای جنگ با روسیه آماده باشیم

فرمانده ارتش هلند گفته نیروهای مسلح و مردم این کشور باید برای جنگ با روسیه آماده باشند.

به گزارش ایسنا، «مارتین وینِن» فرمانده ارتش هلند روز پنجشنبه گفت هم نیروهای مسلح و هم مردم این کشور باید برای جنگ با روسیه آمادگی بیشتری داشته باشند.

وینن که با نشریه هلندی تلگراف گفت‌وگو می‌کرد گفت «البته این معنای آن نیست که همه باید شروع به بر سر کردن کلاه جنگی کنند» اما هلند باید از الگوهای سوئد، فنلاند و کشورهای حوزه بالتیک که نزدیک مرزهای روسیه هستند، پیروزی کند چراکه مردم آن‌ها آمادگی بهتری برای مواجهه با ایده جنگ با همسایه بزرگتر از خود را دارند.

وینن که چند روز دیگر و با آغاز سال نو میلادی از سمت خود کنار می‌رود، از سال ۲۰۲۱ فرمانده ارتش هلند بوده است.

او می‌گوید: «هلند نیاز دارد تا بیاموزد تمام جامعه باید در مواقعی که اوضاع به‌هم ریخته می‌شود، آماده شود». طبق گفته وینن، مثلا این به معنای آن خواهد بود که مردم باید آب و غذای کافی را ذخیره کنند.

فرمانده ارتش هلند در ادامه گفت: «نباید فکر کنیم که ۱۵۰۰ کیلومتر دورتر هستیم و امنیت ما تضمین‌شده است».

پیش از وینن نیز رئیس ستاد مشترک ارتش بلژیک نیز گفته بود نگران جنگ با روسیه است و خواستار آمادگی بهتر ارتش این کشور شده بود. وزیر دفاع آلمان هم خواستار بازگشت خدمت نظامی در این کشور شده بود.

وینن در پایان گفت روسیه تنها یک زبان را متوجه می‌شود و آن هم «ارتش قدرتمند» است و برای رسیدن به این منظور باید کمبود نیرو در وزارت دفاع را جبران کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۰۳:۲۰

هلند مثل این که پیاز داغ جنگ زیاد می کنی جنگنده بفرشی

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۰:۵۱

آمریکایی ها چشم بزرگ شدن هیچ کشوری را ندارند و به کل کشور ها تلقین میکنن که در معرض حمله کشور بزرگتر هستند با این کار هم دو کشور را به جان هم میندازن و هم به تجارت تسلیحات خود می‌پردازند

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۱:۱۳

جوجه های کوچولو هم زبان باز کردند و خودشان را مطرح می‌کنند. اروپایی ها ترسو و بزدل هستند ضمنا دوست ندارند اقتصادشان آسیب ببیند اما دوست دارند اوکراین را شارژ کنند و جنگ را ادامه دهند و اگر پیروز شدند که نمی‌شوند پیروزی را به نام خودشان و البته اربابشان آمریکای جنایتکار ثبت کنند . !!!!!

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۲:۴۴

در حال حاضر کشورهای جهان در دو جناح علیه یکدیگر موضع گرفتند و احتمال وقوع جنگ جهانی سوم اجتناب ناپذیر هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۱۸:۵۵

والاالان دنیادیگه مدرنیته شده وبه غیرازیکسری ها دیگه کسی پاچه نمیگیره ولی الان دوره ی برتری مظلوم واعاده ی حقه دوره ی استقلاله یه قاره ای مثل افریقایافلسطین باید برای بقابجنگن اگرمستعمران ومستکبران عالم سرجاشون بشینن دیگه جهان مشکلی نداره یسری ازکشورهابی دلیل خوشون رودرگیرمیکنن عوض رسیدن به مردم خودشون دنبال کشتاردیگرانن ودرتوهم دفاعی قرارگرفتن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۰:۳۳

جناب فرمانده ارتش هلند ما در ایران ضرب‌المثلی داریم که مصداق فرمایش و نظریه شماست که می گوید مورچه چی هست که کله پاچه اش چه باشد. هلند کلش چقدر هست که بخواهد با روسیه بجنگد!