• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402100805196
  • خبرنگار : 50535

امام جمعه موقت تبریز:

هدف دشمن تزلزل بنیان خانواده است

هدف دشمن تزلزل بنیان خانواده است

ایسنا/آذربایجان شرقی امام جمعه موقت تبریز گفت: هدف دشمن در اصل، تزلزل بنیان خانواده است نه کمی عقب رفتن روسری زنان یا دادن لقب آزادی به آن‌ها، دشمن قصد دارد با این کارها از ایجاد خانواده و به دنیا آمدن کودک جلوگیری کند.

حجت‌الاسلام احمد مطهری امروز (جمعه، هشتم دی ماه) در خطبه‌های نماز جمعه‌، اظهار کرد: سخن گفتن از جایگاه زن بسیار پیچیده است، روز زن، روز ولادت زنی است که جان و روح پیامبر (ص) بود، ما اهل بیت (ع) را با یاد و نام بانوی دو عالم می‌شناسیم. خداوند حضرت فاطمه (س) را فرشته‌ای در لباس انسان نامید و آرامش و تسکین جان پیامبر (ص) و نام حضرت فاطمه (س) در تمام کتاب‌های دینی دنیا آمده است.

وی ادامه داد: رضایت فاطمه (س) رضایت پیامبر (ص) و خداوند بود و غضب او غضب آنها، پیامبر (ص) هر وقت از مسافرت می‌آمد اول برای دیدن حضرت فاطمه (س) می‌رفت، صدای حضرت فاطمه (س) مایه آرامش حضرت بود.

او با بیان اینکه برخی مردم در صحبت با ما درباره عفاف و حجاب برخی زنان اظهار گله و ناراحتی می‌کنند، گفت: انقلاب همواره خادم زنان بوده است، به طوری که قبل از انقلاب اسلامی برخی زنان را وسیله‌ای برای تفریح و هوسرانی برخی مردان قرار می‌دادند و تعدادی دیگر را بدون هیچ‌گونه سواد و سمتی در گوشه خانه گذاشته بودند. قبل از انقلاب، تعداد بسیار اندکی از زنان با سواد بودند؛ اما اکنون بیش از ۹۰ درصد زنان باسوادند.

وی تاکید کرد: زنان با صبر و کمک‌های خود در پیروزی انقلاب نقش بالایی داشته‌اند، قرآن نیز با عزت و احترام از زنان یاد می‌کند و دین اسلام نیز امر می‌کند تا به زنان خود احترام بگذاریم.

مطهری بیان کرد: سخن من با زنان مؤمن است نه با کسانی که از ذات و فطرت و عفت زنانگی دور شده‌اند، زنان مؤمن اجازه ندهند دشمنان به مسائل ما دست‌درازی کنند، دشمنان از غیرت زیاد مردان مسلمان نسبت به زنان خود مطلع هستند و قصد سوءاستفاده از این خصوصیت را دارند.

وی‌ همچنین اظهار کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی، روز جهانی مقاومت نام گرفته است، کسانی که می‌گویند ما چرا باید از دیگر کشورها مثل فلسطین، لبنان و ... حمایت کنیم، باید انصاف را رعایت کنند و وقتی دشمنان هزاران کودک شیرخوار را می‌کشند، اگر از این کشورها فارغ شویم، هدف بعدی آن‌ها دست‌درازی به خاک ماست.

او گفت: فداکارانی مانند سردار سلیمانی، جان خود را در خط مقدم گذاشتند تا امثال ما در امنیت زندگی کنیم، اسلام دنیا را به حرکت در می‌آورد که این برای صهیونیست‌ها و جادوگران ابلیس غیرقابل تحمل است و برای آن‌ها نوید خورشید اسلام است. به همین دلیل، دیوانه‌وار به هیچ کسی رحم نمی‌کنند و همه مسلمانان را از بین می‌برند. ما نیز باید با وحدت کنار هم بایستیم و از آرمان‌های خود دفاع کنیم.

وی با اشاره به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، گفت: مردم ۹ دی ماه فتنه‌های دشمن را خاموش کردند.

امام جمعه موقت تبریز همچنین اظهار کرد: ۱۱ دی ماه آغاز سال جدید مسیحی‌هاست، این روز را به تمام مسیحی‌ها تبریک می‌گویم و به کسانی که در تمام دنیا از ما و مردم غزه حمایت کردند، تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha