• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1402100805228
  • خبرنگار : 50126

امام جمعه موقت ایلام:

حل مشکلات کشور در گروی تشکیل مجلس قوی است

حل مشکلات کشور در گروی تشکیل مجلس قوی است

ایسنا/ایلام امام جمعه موقت ایلام گفت: حل مشکلات جامعه و کشور، در گروی تشکیل یک مجلس قوی است و بر این اساس حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و تشکیل یک مجلس قوی، زمینه‌ساز حل مشکلات جامعه خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین «وعد مرادبیگی» در خطبه‌های نماز جمعه ایلام این هفته ایلام، با اشاره به نهم دی روز بصیرت، مقاومت و بیعت با ولایت، اظهار کرد:  در نهم دی ولایتمداری و بصیرت مردم ایران به رخ جهان و دشمنان کشیده شد و آنها زمین گیر و مایوس شدند، افزود: مردم ایلام در جریان فتنه ۸۸ پیشتاز در بصیرت و ولایتمداری بودند و در هشتم دی ماه در پشتیبانی از ولایت فقیه و اعلام برائت از فتنه گران راهیپیمایی کردند.

وی گفت: سردار شهید سلیمانی بر اساس ولایتمداری و بصیرت، در میدان جنگ و عمل در مقابل دشمن می‌ایستاد و توصیه سردار دلها به همه این بود که اگر می خواهید عاقبت به خیر شوید، عاقبت به خیری شما در گروی تبعیت از حکیم فرزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت ایلام گفت: تا این بصیرت و ولایتمداری در بین ملت و کشور ما وجود دارد، دشمن نمی‌تواند در برابر ملت ایران قد علم کند، همین بصیرت و ولایتمداری است که در بحران هایی که در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی به وجود آمد، جلوی توطئه های دشمنان را گرفته است.

مرادبیگی تصریح کرد:  عاشورا و مهدویت ۲ بال پیوسته به اصل ولایت فقیه است که دشمنان در جریان اغتشاشات و در فتنه ۸۸  تلاش کردند که هجمه ها را به سمت ولایت فقیه ببرند اما این بصیرت و ولایتمداری مردم، نقشه های شوم آنان را خنثی کرد.

امام جمعه موقت  ایلام  با تاکید بر اینکه امروز بصیرت و ولایتمداری مردم ایران، غزه، لبنان، عراق و سوریه را زنده نگاه داشته و جبهه مقاومت را پیروز گردانده است، گفت: ولایت مدرای و بصیرت را در خود را تقویت کنیم که پیروزی این انقلاب در صحنه‌های مختلف و نابودی دشمنان در گروی همین ۲ شاخصه مهم است.

مرادبیگی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع مردم کرمان و خوزستان در خصوص انتخابات، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که حل مشکلات جامعه و کشور، در گروی تشکیل یک مجلس قوی است و بر این اساس حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای و تشکیل یک مجلس قوی، زمینه ساز حل مشکلات جامعه خواهد بود.

مرادبیگی با انتقاد از اینکه برخی از نمایندگان بعد از کسب رای، دنبال عزل و نصب های بی مورد در استان ها هستند، تصریح کرد: نامزدهای انتخابات، برای حضور و مشارکت گسترده مردم، شورآفرینی کنند اما وعده های کذب ندهند چرا که وعده های دروغ نامزدهای انتخاباتی، موجب بیزاری مردم می شود.

وی گفت: مردم ایران و ایلام نیز در ۱۱ اسفند، وظیفه و رسالت خود را در راستای حضور باشکوه در پای صندوق های رای انجام خواهند داد و این حضور باشکوه دشمنان را مایوس تر از گذشته خواهد کرد.

امام جمعه موقت ایلام با بیان اینکه نامگذاری مناسب فرزندان، سیره حضرت فاطمه زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) است، افزود: نام فرزندان در طفولیت را باید به گونه ای انتخاب شود که در بزرگسالی این فرزند احساس حقارت نکند.

مرادبیگی با اشاره به اینکه حضرت ام البنین(س) شاگردی از شاگردان مکتب حضرت فاطمه زهرا(س) بوده است، گفت: ولایتمداری، ادب نسبت به اهل بیت(ع) و بصیرت سه شاخصه مهم حضرت ام البنین(س) است.

وی با اشاره به اینکه هر فرد و ملتی که به اهل بیت(ع) احترام بگذارد عزت می یابد و این سنت لایتغیر الهی است، افزود: عزت ما در کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی، محرم و صفر، احترام و تواضع نسبت به اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha