• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402100805232
  • خبرنگار : 50060

امام جمعه موقت قزوین:

تبیین مکتب «شهید سلیمانی» وظیفه همگانی است

تبیین مکتب «شهید سلیمانی» وظیفه همگانی است

ایسنا/قزوین امام جمعه موقت قزوین گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب است و همه باید تبیین‌گر و مروج مکتب این شهید بزرگ انقلاب اسلامی باشند.

حجت‌الاسلام سیدمهدی خضری در خطبه‌های نماز جمعه شهر قزوین که هشتم دی در مسجدالنبی (ص) شهر قزوین برگزار شد، با اشاره به سالروز شهادت سردار سلیمانی به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخت و اظهار کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی یک شخص نیست، بلکه یک مکتب و مصداق واقعی مکتب امام جعفر صادق (ع) است.

به گزارش ایسنا، امام جمعه موقت قزوین ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی ویژگی‌های بارز و منحصر به فردی داشت که همه باید تبیین‌گر و مروج مکتب این شهید بزرگ انقلاب اسلامی باشند.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های حاج قاسم سلیمانی این بود که جریان مقاومت را در مردم ایجاد کرد، سردار سلیمانی همواره مردم را به راه اسلام و دین دعوت می‌کرد و هنر این شهید عزیز آن بود که از یک فرد شرور، مسئول و فرمانده میدان بسازد.

خضری گفت: حاج قاسم سلیمانی توانست ملت‌ها را به میدان بیاورد و در یمن و عراق همه مردم را علیه استکبار بسیج کند، روش حاج قاسم سلیمانی در مقاومت، به قرآن مجهز بود که مهمترین ویژگی این روش صداقت، اخلاص و دعوت به سوی حق و پیامبران و ائمه اطها (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: شهید قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه دردمند مردم بود و همواره به مستضعفان فکر می‌کرد و مرام و مسلک او شفقت و مهربانی بود، یکی از ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) این است که خواب ندارند، خیلی از همرزمان و خبرنگارانی که کنار سردار سلیمانی بودند اظهار کرده‌اند که حاج قاسم گاهی اوقات تا ۷۲ ساعت نمی‌خوابید.

این مسئول با اشاره به شهادت سید رضی موسوی تصریح کرد: شهید سید رضی نیز همانند شهید سلیمانی در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی درخشید و برخی از ویژگی‌های شهید سلیمانی را داشت و اسرائیل چون این موضوع را می‌دانست او را مورد هدف قرار داد و به شهادت رساند.

امام جمعه موقت قزوین در پایان به بیانات رهبری درباره حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: در جریان فتنه ۸۸ بن‌بستی ایجاد شده بود که شکست آن فقط به واسطه دست خدا صورت گرفت، دی ماه پر از ایام الله است و حماسه ۹ دی بر همین تأکید دارد تا قدر آن را بیشتر بدانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha