• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402100805240
  • خبرنگار : 50377

امام جمعه موقت ساری:

مشکلات کشاورزی در مازندران دردآور است

مشکلات کشاورزی در مازندران دردآور است

ایسنا/مازندران امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه مازندران در زمینه تولید مرکبات و برنج حرف اول را در کشور می‌زند، تاکنون چه اقدام موثری انجام شده است، گفت: از رئیس‌ جمهوری که به‌زودی به مازندران سفر می‌کند انتظار داریم فکری اساسی برای مشکلات کشاورزی و غیر کشاورزی استان داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین شفیعی دارابی امروز، هشتم دی ماه در خطبه‌های نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه باید بکوشیم با تقوا و پایبند به پرهیزکاری باشیم، اظهار کرد: اولین نکته تجلیل از شهید سرافراز سرتیپ پاسدار سید رضی موسوی این است که برخی مسائل امنیتی اجازه نمی‌دهد مسؤولان کارکردهای این شهید را بازگو کنند؛ اما این شهید شخصیتی بود که اسرائیلی‌ها و همدستان‌شان بارها و بارها نقشه ترورش را طرح‌ریزی کردند.

وی با اشاره به اینکه شهید موسوی ۳۰ سال در سوریه خدمت کرد و به‌عنوان ثروت‌ و سرمایه‌ ما محسوب می‌شد، افزود: این شهید بسیار کارآمد بود و مردم تهران در تشییع پیکر پاکش سنگ‌ تمام گذاشتند. اگرچه این شهید مازندرانی بود، ولی فوق زمان و مکان حرکت کرد و برای ایران اسلامی شهید شد.

امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه مردم انتظار خلاف قانون ندارند، ولی این انتظار را دارند که از هیاهوی سران احزاب ضد انقلاب نترسند، گفت: سنگر نماز جمعه بالاتر از این است که خودمان را درگیر برخی مسائل حاشیه‌ای کنیم.

وی ادامه داد: نمایندگان باید قصد خدمت داشته باشند و انتظاری که از ما وجود دارد، حضور پر رنگ در عرصه انتخابات است.

او با تاکید براینکه باید شور انتخاباتی در جامعه ایجاد شود، توضیح داد: آنهایی که برای انتخابات وارد شدند، نباید به فکر پر کردن جیب‌شان باشند.

شفیعی دارابی به حماسه ۹ دی اشاره کرد و گفت: ۹ دی برخاسته از بصیرت، دشمن‌شناسی و وقت‌شناسی است و این روز باید به درستی گرامی داشته شود.

وی به گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی و همراه‌شان نیز اشاره کرد و افزود: حضور مردم در این مراسم باید با شکوه باشد و بیش از هر چیز، فرهنگ و مکتب سردار سلیمانی در زندگی باید پیاده و ترویج پیدا کند.

امام جمعه موقت ساری با بیان اینکه روز رحلت حضرت ام البنین به‌عنوان روز تجلیل از مادران شهدا مطرح است، گفت: در مازندران ۱۰ هزار و ۱۲۱ مادر شهید داریم که ۳۵۶۲ نفر از آنها در قید حیات هستند. مازندران مانند سایر استان‌ها، شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرد. همسران شهدا نیز برای ما محترم هستند، چون پای خون شهدای‌ ایستادند و زبان از بازگو کردن خدمات این افراد قاصر است.

شفیعی دارابی با بیان اینکه در آستانه سفر رئیس جمهوری در مازندران قرار داریم، افزود: مازندران قطب کشاورزی است و مشکلات این بخش در استان دردآور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۰:۴۳

کی به فکر ما کشاورز ها ست اون از برنج واین از قیمت مرکبات سردرختی بااین همه هزینه سرسام آور و دیگرهیچ ......

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۲:۵۱

تو این مملکت ،درد منو دل من

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۸:۳۸

سلام ما کشاورزای مازندران واقعا مظلوم واقع شدیم هم شالی و هم مرکبات

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۸ ۲۳:۴۸

من بدلیل داشتن وضعیت بد مالی و نبود حمایت و امکانات کشاورزی ۳هکتار زمین کشاورزی را رها کردم توان خرید کود و سم رو نداشتم و یکی پیدا شد گرفت با هزینه ی خودش جو کاشت دیگه کشاورزی هم ضرر پشت ضرره کشت نکنیم خسارت هم نمیخوریم یه تراکتور ۶۴رو نه میتونم تعمیر کنم نه میتونم کار بزنم روز به روز فقیر تر میشیم بخدا

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۹:۳۵

واقعا قیمت برنج و پرتقال مازندران بسیار پایین میباشد، بلکه افتضاح هست.