• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1402100805277
  • خبرنگار : 71516

دمشق: تجاوزات مکرر به سوریه نشان دهنده تمایل اسرائیل به قتل و ویرانی است

دمشق: تجاوزات مکرر به سوریه نشان دهنده تمایل اسرائیل به قتل و ویرانی است

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و تهدیدات علیه لبنان و کشورهای عربی دیگر ماهیت اهداف این رژیم را آشکار می‌کند و نشان می‌دهد که این رژیم به دنبال قتل و ویرانی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت درباره تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه تاکید کرد: رژیم اشغالگر اسرائیل با انجام دو حمله جدید از جولان اشغالی به جنوب سوریه و از خاک لبنان به اطراف دمشق مجددا افکار عمومی جهانی و قطعنامه‌های سازمان ملل و درخواست اعضای شورای امنیت برای عدم گسترش تجاوز کنونی علیه ملت فلسطین را به چالش کشید.

در این بیانیه آمده است: این تجاوزات مکرر نشان دهنده تمایل رهبران صهیونیست برای قتل و کشتار است. همانطور که اکنون شاهد قتل هزاران فلسطینی توسط رژیم اشغالگر و از بین بردن بیش از ۸۰ درصد منازلشان با هدف کوچاندن فلسطینی‌ها به خارج از سرزمینشان هستیم.

در این بیانیه تاکید شده است: تجاوزات جدید و مکرر به سوریه و تهدیدات علیه لبنان و کشورهای عربی دیگر در منطقه واقعیت و ماهیت اهداف رژیم صهیونیستی را آشکار می‌کند که به دنبال توسعه طلبی در منطقه به ضرر حقوق عربها در فلسطین و دیگر اراضی اشغالی است. این جنگ‌ها نشان داد که این رژیم خواهان صلح و ثبات در منطقه نیست بلکه به دنبال زمین و صلح به ضرر حقوق عربها است.

در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: ما واقعیت تجاوزات رژیم صهیونیستی را به شورای امنیت اطلاع دادیم. سوریه به رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی نسبت به سرانجام ادامه این تجاوزات و به آمریکا نسبت به ادامه اشغال شرق سوریه و غارت منابع آن به ویژه نفت و گاز هشدار داده‌ است. ما بار دیگر از شورای امنیت می‌خواهیم به مسئولیت‌های خود در اجرای قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی عمل کند. ملت‌های جهان باید به مسئولیت‌های خود به ویژه درباره توقف کشتار ملت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و ورود فوری کمک‌های بشردوستانه به غزه و توقف تجاوزات رژیم صهیونیست و آمریکا و همپیمانانشان علیه ملت سوریه عمل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha