• جمعه / ۸ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100805358
  • خبرنگار : 50037

حماسه ۹ دی تجلی تاریخی اراده ملت ایران اسلامی بود

حماسه ۹ دی تجلی تاریخی اراده ملت ایران اسلامی بود

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان کبودراهنگ گفت: حماسه ۹ دی سال ۸۸ حرکت و تجلی تاریخی اراده امت ایران اسلامی بود که شکل گرفت و به منصه ظهور گذاشته شد.

مسلم غلامی جمعه ۸ دی در مراسم هفته گرامیداشت بصیرت و مقاومت که در مسجد جامع شهر کبودراهنگ برگزار شد، اظهار کرد: فتنه ۸۸ یکی از بزرگترین حرکت‌های دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی بود که مردم با حمایت از ولایت فقیه و رهبری و تجدید پیمان و میثاق دیگر این توطئه و فتنه دشمنان را نقش بر آب کرده و به معنای کلمه در آن روز بصیرت را تعریف و معنا کردند.

وی با بیان اینکه همواره بصیرت یکی از خواسته های مقام معظم رهبری از امت ایران عزیز اسلامی است، افزود: سردار شهید قاسم سلیمانی اوج بصیرت بود و وصیت ایشان این بود که اگر می خواهید در شئون زندگی عاقبت بخیر شوید همواره از اصول یعنی از ولایت طرفداری و حمایت کنید.

غلامی با اشاره به اینکه فتنه و غائله ۸۸ هشت ماه طول کشید، تصریح کرد: در فتنه ۸۸ بزرگان نظام سران فتنه را به رعایت و تبعیت از قانون و آرامش دعوت می‌کردند اما آنها اتفاقات بسیار ناگواری را از جمله توهین به مقدسات، آزار و اذیت مردم و خسارت به بیت المال و حمله به پایگاه های مقاومت بسیج و نیروی انتظامی را رقم زدند و در نهایت صبر مردم به سرآمد و این اقدامات فتنه گران حرکت بزرگ مردمی را شکل داد.

وی با اشاره به ۶۴۰ شهید والامقام شهرستان شهیدپرور کبودراهنگ خاطرنشان کرد: ملت شهرستان کبودراهنگ نیز در حماسه ۹ دی هم پای دیگر امت ایران اسلامی نشان دادند که دشمنان خود و انقلاب را می شناسند و هیچ گاه فریب نیرنگ دشمن را نخواهند خورد.

غلامی در ادامه با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در اسفندماه سال‌جاری یادآور شد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی به طور قطع بار دیگر نقشه راه دشمنان را مخدوش خواهد کرد؛ پس ترغیب و تشویق مردم به حضور پررنگ در این رویداد ضروری است؛ ضمن اینکه برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات باید با ارزیابی درست حضور مردم را با شکوه کرد و در این راه نقش ایمان و امید قوی در میان مردم می‌تواند جدی باشد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha