• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402100905405
  • خبرنگار : 90111

غرامت ۴۰ میلیون دلاری به خاطر لغو سوپرجام ترکیه در عربستان!

غرامت ۴۰ میلیون دلاری به خاطر لغو سوپرجام ترکیه در عربستان!

فدراسیون فوتبال عربستان به خاطر لغو دیدار سوپرجام ترکیه خواستار دریافت غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال ترکیه شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از Depar sport، سوپرجام ترکیه قرار بود جمعه‌شب در عربستان برگزار شود ولی لغو شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌ها بنا بود دو تیم گالاتاسرای و فنرباغچه برای نخستین بار سوپرجام ترکیه را در عربستان برگزار کنند. این بازی به خاطر اصرار هواداران دو تیم برای بردن بنرهای منقش به عکس مصطفی کمال‌پاشا (آتاتورک) و همچنین پیراهن‌هایی با عکس او لغو شد.

مقام‌های عربستانی اجازه ندادند که این بازی رنگ و بوی سیاسی به خود بگیرد و این موضوع با مخالفت دو تیم ترکیه‌ای همراه شد و در نهایت هم بازی برگزار نشد.

فدراسیون فوتبال عربستان به خاطر لغو سوپرجام ترکیه خواستار دریافت غرامت ۴۰ میلیون دلاری از فدراسیون فوتبال ترکیه شده است. شبکه Oda Tv هم مدعی شد که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه، خواستار استعفای رئیس فدراسیون فوتبال ترکیه به خاطر لغو سوپرجام در عربستان شده است.

البته رسانه‌های عربستانی و عربی ویدئویی از برافراشتن تصویرهای آتاتورک را در برابر سفارت عربستان به تصویر کشیدند و این نشان می‌دهد که لغو سوپرجام باعث به وجود آمدن مشکلاتی بین دو کشور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۰۹:۳۰

ترکیه با این خوی نژاد پرستانه که همه جا میخواهد عکس اتاتورک را که فقط برای 60 درصد جامعه خودشان هم محترم است علم کند .اتاتورک را با گاندی اشتباه گرفته اند او محترم نبود و فاشیست بود و البته نژاد پرست .چیزی مانند هیتلر

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۹:۴۸

آتا تورک نه برای تورکیه که در سطح بین المللی محترم است

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۰:۵۷

دم عربستان گرم این تیمای ترکیه ایی میخواستن چهره اتاتورک رو بنر کنن توی خاک عربستان!!!!!!!!!!! مثل این میمونه چهره حاکم عربستانو ببرن توی ترکیه تبلیغشو کنن

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۱:۰۶

بابا عربستان هم دیگه اذیت میکنه ولی کاری خوبی کرد که ثابت کرد فقط با ایران به خاطر مجسمه مشکل نداره

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۱:۴۶

مقصر ترک ها بودن. میخواین عکس اتاتورکو به ورزشگاه ببرین، باید کشور خودتون میموندید!! حق با عربستانه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۶:۳۷

هم بازی را لغو کرده! و هم غرامت میخواد؟! تقصیر ترکهاست که عربستان را تحویل گرفتند و به درخواستش برای بازی در انجا جواب مثبت دادند!!..

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۷:۰۶

40میلیون دلار برای مردم عادی پول زیادی است. برای کشورها پول خورد هست.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۸:۴۰

خب بازی که سراسر سود بود برا عربستان خودش راضی نشده . الان غرامتشو میخواد؟ تقریبا کارشون میخواد قانونی پیش ببره و به پول برسه.

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۸:۵۳

دم عربستان گرم

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۰۹ ۱۹:۰۴

خدای متعال و پیامبرش هم عربستان میشناخته که کعبه را درعربستان بنا کرد اگر در کشور دیگری بود که اصلا اینها دین اسلام را منکر میشدند، بیشرفا به مجسمه سرداردلها در اصفهان بی احترامی کردند و بازی را انجام ندادند بابا اینها هنوز توی عصر حجر زندگی میکنندو به نظرم خیلی کار سختیه بشه اینها رو آدمیزاد کرد