• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402100905474
  • خبرنگار : 50598

مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی:

اقدامات دکتر کاظمی آشتیانی زمینه‌ساز استفاده کاربردی از فناوری در حوزه درمان شد

اقدامات دکتر کاظمی آشتیانی زمینه‌ساز استفاده کاربردی از فناوری در حوزه درمان شد

ایسنا/مرکزی مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: فعالیت‌های دکتر کاظمی آشتیانی باعث شد که دانش و فناوری به شکل کاربردی در حوزه درمان مورد استفاده قرار گیرد.

مریم جنابی، در گفت‌وگو با ایسنا که در آستانه فرا رسیدن سالروز درگذشت زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی بنیانگذار پژوهشگاه رویان انجام شد، اظهار کرد: دکتر کاظمی آشتیانی در سال ۱۳۷۰ توانست پژوهشگاه رویان، که یک نمونه موفق از فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی است را تاسیس کند و تحولی عظیم را رقم بزند. این پژوهشگاه در کشور و خاورمیانه کم‌نظیر است و یکی از قطب‌های تحقیقاتی کشور در زمینه درمان ناباروری و سلول‌های بنیادی است.

وی در رابطه با مهم‌ترین ویژگی‌های دکتر کاظمی آشتیانی در حوزه مدیریت گفت: تفکر نوین و تحول آفرین همراه با آینده نگری، امیدواری، اراده قوی و تلاش و پشتکار، از مهم‌ترین ویژگی های مدیریتی ایشان بوده است که باعث شد از ظرفیت‌های علمی کشور به بهترین شکل استفاده شود و باعث شد که دانش و فناوری به شکل کاربردی در حوزه درمان مورد استفاده قرار گیرد.

جنابی با بیان اینکه مهم‌ترین دستاورد دکتر آشتیانی، اعتلا و سربلندی کشور در عرصه بین‌الملل بوده است تصریح کرد: اکنون در حوزه‌ درمان ناباروری، از ارجاع بیماران به کشورهای دیگر بی‌نیاز هستیم و خوشبختانه ایران در حال حاضر یکی از قطب‌های مهم درمان ناباروری در جهان محسوب می شود.

مدیر مجتمع درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: پژوهشگاه رویان در حوزه پژوهش و تحقیقات در زمینه سلول‌های بنیادی و شبیه سازی، جزو موسسات پیشرو در کشور و جهان است.

وی با بیان اینکه ایران سرشار از استعدادهای بسیار خوب و توانمند است، اظهار کرد: معرفی دکتر کاظمی آشتیانی به کودکان، نوجوانان و جوانان به عنوان الگویی انگیزه بخش بسیار ضروری است و می‌تواند در پیشرفت علم و بهبود وضعیت جامعه اثربخش باشد.

جنابی در رابطه با فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این مرکز در سال ۱۳۹۳ با هدف درمان بیماران نابارور استان مرکزی و استان‌های غرب کشور تاسیس شد و تا امروز توانسته از ارجاع بیماران جهت درمان ناباروری به خارج از استان جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی پذیرای سالانه بیش از ۲۰ هزار مراجعه کننده است افزود: تاکنون درمان‌های IVF  و IUI در این مرکز منجر به تولد بیش از هزار کودک شده و مجموعه رویان در راستای جوان‌سازی جمعیت در استان و کشور نقش مهمی را ایفا کرده است.

جنابی ادامه داد: این مرکز در قالب انعقاد قرارداد با کلیه بیمه‌های پایه و تکمیلی، در کنار دریافت هزینه نیمه‌دولتی، هزینه درمان ناباروری را تقریبا رایگان کرده است که اتفاقی بی‌نظیر در سطح استان است.

وی‌ در رابطه با مهم‌ترین چالش‌های درمان ناباروری در کشور تصریح کرد: مهم‌ترین چالش، دیدگاه جامعه نسبت به زوجین نابارور است که باید تصحیح شود و این مهم به همت تمامی ارگان‌های بهداشتی، علوم پزشکی، روان‌شناسان و جامعه‌شناسان میسر خواهد شد.

مدیر مرکز درمان جهاد دانشگاهی استان مرکزی با تاکید بر اینکه ناباروری قابل درمان است، گفت: قانون گذاران باید شفاف سازی بیشتری در رابطه با قانون‌های اهدای جنین و تخمک و رحم جایگزین انجام دهند تا ابهامات قانونی اندکی که وجود دارد برطرف شود.

وی با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر دولت از درمان ناباروری در کشور گفت: لازم است بودجه تحقیقاتی در مراکز درمان افزایش یابد تا بتوان در کنار درمان، از پتانسیل‌های موجود در مراکز جهت تحقیقات نیز استفاده کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha