• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402100905526
  • خبرنگار : 50490

با همت مدیریت شهری بابل؛

طرح احداث بازارچه دائمی در بابل کلید خورد

طرح احداث بازارچه دائمی در بابل کلید خورد

ایسنا/مازندران اقدامی که اخیراً از سوی کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل و سازمان فرهنگی شهرداری این شهرستان انجام شده اجرای طرح احداث بازارچه دائمی در پیاده رو آیت الله کریمی است که با احداث آن بارقه امیدی برای فعالین حوزه صنایع دستی است.

شهرستان بابل از جمله شهرهایی است که فعالان زیادی در زمینه صنایع دستی و تولیدات خرد در حوزه مشاغل خانگی دارد اما از داشتن بازارچه دائمی محروم هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این شهرستان در گذشته به بارفروش معروف بوده و مرکز تجاری مازندران بود، گفت: با احداث این بازارچه دائمی سعی داریم کمک کار اشتغال کارآفرینان مشاغل خانگی باشیم.

احداث ۴ فرهنگسرا در ۴ نقطه کم برخوردار بابل

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به اینکه با تمرکز بر آموزش خانواده ها و کودکان و نوجوانان با اهداف مشخص چهار فرهنگسرا در چهار نقطه کم برخوردار شهر بابل احداث می شود.

محمدزمان یعقوبی افزود: توجه به امور خانواده و مشکل اشتغال جوانان باید دغدغه جدی مسئولان باشد و ما در امور فرهنگی تمام توان خود را به این حوزه اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه در این راستا ۲۶ برنامه محوری برگزار شد، تصریح کرد: از مهرماه امسال تاکنون ۲۶ برنامه محوری از جمله برگزاری مسابقات فوتبال "گل کوچیک" محلات با حضور ۲۵ محله برای نخستین بار در بابل برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بابل خاطرنشان کرد: اجرای نمایشگاه خوشنویسی، برپایی کارگاه نویسندگی، اجرای برنامه "اینک بهار" همراه با اطعام دهی با تقارن ماه رمضان از ۲۷ اسفند تا ۱۳ فروردین، برپایی عصری با شعر، برگزاری جشنواره امیری خوانی، جشن روز پدر و... از دیگر برنامه های محوری این سازمان است.

وی از مسقف کردن گلزار شهدای آرامگاه معتمدی خبر داد و گفت: مسقف نبودن گلزار شهدای آرامگاه معتمدی مشکل بسیاری از خانواده های شهدا و زیارت کنندگان این گلزار بود به خصوص که بسیاری از برنامه های معنوی و فرهنگی نیز در این گلزار برگزار می‌شد که اجرا این پروژه بسیاری از مشکلات موجود را مرتفع می کند.

مسئول سازمان فرهنگی شهرداری بابل نیز با اشاره به اینکه جریان و برنامه‌های فرهنگی باید اولویت کار همه مسئولان باشد گفت: باید برنامه‌های فرهنگی برای خدمت به اجتماع باشد.

مجتبی ابراهیم زاده با بیان اینکه اگر برنامه‌های فرهنگی متناسب با نیاز جامعه نباشد جزء هدر رفت انرژی و هزینه نیست تصریح کرد: در این راستا با نظرسنجی که از شهروندان داشتیم مهم‌ترین دغدغه خانواده‌ها شناسایی و برنامه‌ها براین اساس اولویت بندی و برای آن هزینه اختصاص یافت.

مدیر فرهنگی شهرداری بابل با بیان اینکه در گذشته محور برنامه‌های اجرایی حوزه فرهنگی شهرداری بابل ایجاد نشاط و عزاداری در مناسبت‌های خاص بود، تصریح کرد: اما با نظرسنجی انجام شده مشکل اصلی جامعه، خانواده و مسائل مربوط به کانون خانواده عنوان شد لذا محور توجه خود را در امور فرهنگی به خانواده‌ها اختصاص دادیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه عزاداری‌ها نیز در گذشته به عمق محتوی و مفهوم آن پرداخته نشده بود، گفت: سعی کردیم در برگزاری عزاداری ها در مناسبت های خاص به رسالت و بعد ترویجی مسئله هم توجه شود تا تاثیرگذاری بیشتری داشته و صرف رفع تکلیف نباشد.

وی برگزاری همایش دوهزار نفری خانواده ها در مراسم شهادت حضرت زهرا(س) را از جمله برنامه های محوری در ترویج فرهنگ فاطمی و الگوپذیری خانواده ها برشمرد.

مسئول سازمان فرهنگی شهرداری بابل با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد دیتای پایدار هستیم گفت: با ایجاد این دیتا اطلاعات دقیقی از حضور افراد در جشنواره ها در اختیار ما قرار می گیرد تا با بهره گیری از این اطلاعات بتوانیم برنامه های طولانی مدت را برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: با برنامه ریزی دقیق نه تنها برنامه های محوری و تاثیرگذار فرهنگی را اجرا کردیم بلکه با مدیریت هزینه، شاهد کاهش هزینه های چشمگیر نسبت به گذشته بودیم.

ابراهیم زاده گفت: برنامه‌های محوری که اجرا و در آینده نیز در دستور کار داریم اثبات این امر است که بسیاری از اقدامات فرهنگی با مشارکت مردمی و تعامل دستگاه های اجرایی با حداقل هزینه امکان پذیر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha