• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402100905673
  • خبرنگار : 50163

ایران قوی؛ زنجان سربلند/۱۱

تعریض جاده ابهر - قیدار به‌زودی آغاز می‌شود

تعریض جاده ابهر - قیدار به‌زودی آغاز می‌شود

ایسنا/زنجان فرماندار شهرستان ابهر گفت: تعریض جاده ابهر - قیدار به‌زودی از سمت ابهر و با اعتبار ۶۲ میلیارد تومان انجام می‌شود.

احمد ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: پیرو قولی که به مردم داده شده بود و با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده و حساسیت‌هایی که در استان و کشور درباره بخشی از جاده ابهر - قیدار وجود داشت، اعتباری برای پروژه تعریض این جاده پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این پروژه هفته بعد به مناقصه گذاشته می‌شود، ادامه داد: بعد از انجام مناقصه، عملیات اجرایی پروژه از ورودی ابهر تا یک کیلومتر بعد از میمون‌دره انجام خواهد شد.

فرماندار ابهر با بیان اینکه برای ادامه این مسیر با توجه به کوهستانی بودن، اعتبار زیادی لازم است، گفت: جلسات متعددی با نمایندگان رئیس‌ جمهوری، استاندار، معاونان و همکاران راه‌ و شهرسازی و راهداری برگزار و اعتبار خوبی نیز برای پروژه پیش‌بینی شده است تا در سفر رئیس جمهوری به استان ابلاغ شود.

وی با توضیح اینکه این محور حدود ۵۶ کیلومتر است، اظهار کرد: ۲۴ کیلومتر از این جاده متعلق به قیدار و بقیه نیز متعلق به ابهر است.

ذوالقدر با بیان اینکه تعریض جاده یک کار بلندمدت است، توضیح داد: برای حل مشکلات این جاده در کوتاه‌مدت جلسات متعددی برگزار شده و موارد لازم به‌صورت کاملاً کارشناسی احصا شده است. در این راستا ۱۲ مصوبه در این شهرستان داشتیم.

او با اشاره به اقدامات کوتاه‌مدت در این جاده، بیان کرد: قرار است در این جاده اقداماتی مانند نصب دوربین، افزایش روشنایی، نصب سرعت‌کاه و علائم راهنمایی و رانندگی برای کاهش تصادف ها و رفع نقاط حادثه‌خیز انجام شود.

فرماندار ابهر با اشاره به اینکه این جاده، جاده‌ای نیست که تازه ساخته شده باشد و مردم سال‌های طولانی است که از این مسیر استفاده می‌کنند، گفت: در گذشته، برای این جاده باید اقداماتی انجام می‌دادند که انجام نداده‌اند.

وی اضافه کرد: این جاده برای تبدیل شدن از مسیر فرعی به اصلی نیاز به مجوزهایی داشت که با پیگیری‌های انجام‌شده توسط مسؤولان و همکاران مرتبط در سطح ملی، مجوز ماده ۲۳ گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، راه ارتباطی ابهر به قیدار به‌عنوان یک جاده شریانی برای زنجانی‌هاست. این راه ارتباطی که طول آن بیش از ۷۰ کیلومتر است از جمله جاده‌هایی است که به دلیل میزان تردد زیاد، وجود نواقص و کم‌عرض بودن، جزو مسیرهای پرحادثه استان شده است.

جاده قیدار - ابهر مراکز شهرستان‌های خدابنده و ابهر را به هم متصل کرده است. از آنجا که خدابنده پهناورترین شهرستان شمال‌ غرب کشور و ابهر نیز پرجمعیت‌ترین شهرستان این استان است، تعریض این جاده و رفع نقاط حادثه‌خیز آن می‌تواند نقش مؤثری در ارتباطات این دو شهرستان و از مهم‌تر از آن، حفظ جان ترددکنندگان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha