• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100905706
  • خبرنگار : 50046

اوج‌گیری آنفلوآنزا در خراسان شمالی تا دو هفته آینده / دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید

اوج‌گیری آنفلوآنزا در خراسان شمالی تا دو هفته آینده / دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنید

ایسنا/خراسان شمالی مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از اوج‌گیری شیوع آنفلوآنزا تا دو هفته آینده خبر داد و گفت: با شیوع آنفلوآنزای نوع A که شدیدتر است مواجهیم، شیوع این ویروس از اواخر شهریور و اوایل مهر آغاز می‌شود و تا اوایل دی ماه ادامه می‌یابد.

دکتر فلوریا انفرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه رعایت نکردن نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، خطر اوج‌گیری آنفلوآنزا را زیاد کرده است، ادامه داد: وضعیت ابتلا به آنفلوآنزا و کرونا در استان پایدار است؛ اما بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی مواجهه با موج تازه‌ای از بیماری‌های ویروسی از جمله آنفلوآنزا را ناگزیر کرده است.

وی بیان کرد: رعایت بهداشت فردی و اجتماعی با تأکید بر استفاده از ماسک بخصوص در اماکن بسته و بدون تهویه، شست‌وشوی مرتب دست‌ها، تهویه مناسب اماکن به‌ویژه اماکن شلوغ و انجام واکسیناسیون آنفلوآنزا در گروه‌های هدف و اولویت‌دار، بسیار ضروری است.

مدیر گروه مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با اشاره به آسیب‌پذیری بیشتر کودکان نسبت به برخی بیماری‌های ویروسی، اظهار کرد: آلودگی هوا و کم‌توجهی به شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری، استفاده از ماسک سبب انتقال چرخه بیماری، به‌ویژه در افراد خردسال می‌شود.

انفرادی با بیان اینکه به‌طور معمول، عفونت‌های تنفسی در پاییز و زمستان رایج است، افزود: در این فصل‌ها، با عفونت‌های ویروسی مانند کرونای فصلی و آنفلوآنزا مواجهم و لازم است در صورت علامت‌دار بودن، افراد به پزشک مراجعه و از مصرف خودسرانه دارو و خوددرمانی پرهیز کنند. توصیه می‌شود تا رفع علامت‌های حاد بیماری از حضور در محل کار و مدرسه اجتناب شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha