• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402100905790
  • خبرنگار : 50444

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی:

قدرت‌طلبی عامل خروج خواص از قطار انقلاب شد/ دولت و مجلس پیگیر کاهش تورم هستند

قدرت‌طلبی عامل خروج خواص از قطار انقلاب شد/ دولت و مجلس پیگیر کاهش تورم هستند

ایسنا/خراسان شمالی نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: قدرت‌طلبی عامل بی‌بصیرتی خواص، رسوایی و خروج آن‌ها از قطار انقلاب شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی امروز در مراسم گرامیداشت ۹‌ دی ماه، اظهار کرد: ۹ دی ماه یوم‌الله است و روزی است که ملتی سرنوشت خود را به دست گرفت و نقطه عطفی در تداوم مسیر نظام و سرنوشت آن است. مانند ۲۲ بهمن که سبب برقراری نظام جمهوری اسلامی شد.

وی افزود: عده‌ای از خائنان در فتنه ۸۸ خواستند سدی در راه نظام جمهوری اسلامی ایجاد کنند و عده‌ای فکر اغتشاش افتادند؛ اما جمهوری اسلامی پرقدرت‌تر از گذشته راهش را ادامه می‌دهد.

قدرت‌طلبی عامل خروج خواص از قطار انقلاب شد/ دولت و مجلس پیگیر کاهش تورم هستند

وی تاکید کرد: ۹ دی ماه نظام را تثبیت کرد و برادر ۲۲ بهمن است که این مسیر را تثبیت کرده است. ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت  است و پیوند امت با امام را ثابت و همیشگی کرده است.

میرتاج‌الدینی بصیرت را کلیدواژه ۹ دی دانست که باید با حمایت از رهبری همراه باشد  و ادامه داد: در فتنه ۸۸ دیدیم بعضی از سیاسیون پرسابقه لرزیدند؛ اما مردم نلرزیدند و در مسیر باقی ماندند.

وی گفت: قدرت‌طلبی و ریاست‌طلبی یکی از موضوع‌هایی است که سبب انحراف افراد و مانع بصیرت به‌ویژه در برخی خواص شد و رسوایی آن‌ها در فتنه ۸۸ را به‌دنبال داشت.

وی‌ در ادامه با تاکید بر اینکه سیاه‌نمایی و یأس‌آفرینی از عوامل بی‌بصیرتی است، اظهار کرد: اینکه در جامعه فقط موارد منفی گفته شود و سیاه‌نمایی شود، از عوامل بی‌بصیرتی است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: نگاه جامع این است که پیشرفت‌ها را هم در کنار کاستی‌ها ببینیم. اگر فقط نواقص و کاستی‌ها را ببینیم نتیجه مناسبی ندارد.

وی بیان کرد: این بی‌بصیرت‌ها موفقیت‌ها در مسائل مختلف را نادیده می‌گیرند، مقام‌های ورزشی را نادیده می‌گیرند و فقط کمبودها را مطرح می‌کنند.

وی ادامه داد: بیش از چند میلیون مسکن از جمله مسکن مهر و نهضت ملی برای مردم ساخته شده و در حال ساخت است. عده‌ای این را نشان نمی‌دهند، اما روی دیگر این موضوع را به‌ صورت بزرگ نشان می‌دهند و ناامیدی ایجاد می‌کنند.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: ده‌ها کشور درخواست خرید پهپاد و انواع موشک‌ها را از کشور ما دارند. در همه حوزه‌های صنعتی، پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم. هیچ موردی وجود ندارد که مورد تحریم دشمن قرار گرفته باشد و جوانان، صنعتگران و تحصیلکرده‌های ما، آن را تولید نکنند و بهترش نسازند. این قدرت و پیشرفت کشور و نظام است.

وی افزود: دشمنان در فتنه ۸۸ به‌دنبال سقوط نظام بودند، در اغتشاشات سال گذشته نیز شب و روز در فضای مجازی همین موضوع را دنبال می‌کردند. البته ۴۰ سال است که این مسیر را دنبال می‌کنند.

وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی همیشه خود را پیروز می‌دانست و کشورهای عربی در جنگ اعراب، شش روز بیشتر نتوانستند مقابل ارتش رژیم صهیونیستی مقاومت کنند و تسلیم شدند؛ اما الان حماس در باریکه‌ای محدود بدون هواپیما و ارتش، بسیجی‌وار جلوی آن‌ها ایستاده و این اقتدار آنهاست. یمن باب المندب را بسته و دریای سرخ را در اختیار دارد و آمریکا دنبال ائتلاف است. حزب‌الله نیز چند عملیات علیه رژیم انجام می‌دهد.

میرتاج‌الدینی درباره مسائل اقتصادی کشور نیز گفت: ام‌المسائل اقتصادی در کشور، تورم است که باید کنترل شود. تورم، کسری بودجه و رشد نقدینگی به‌صورت بی‌رویه است. رشد نقدینگی در گذشته به ۴۶ درصد هم رسید؛ اما اکنون نصف و به حدود ۲۶ درصد رسیده است که به کاهش تورم کمک می‌کند. دولت در تراز عملیاتی بودجه، خوب عمل کرده و به‌صورت محسوسی کاهش یافته است. پیش‌بینی می‌شود تورم سال آینده به‌صورت محسوس کاهش یابد.

وی اظهار کرد: این‌ها به معنی نبودن تورم نیست؛ اما سرعت افزایش قیمت‌ها کمتر شده است و مجلس و دولت حل این مشکل را دنبال می‌کنند.

این نماینده مجلس ادامه داد: باید قدرت خرید مردم را حفظ کنیم که بخشی از آن باید در افزایش حقوق‌ها، بخصوص حقوق بازنشستگان اتفاق بیفتد. یکسان‌سازی حقوق بازنشستگان تصویب شد تا در مدت سه سال، حقوق‌شان به ۹۰ درصد شاغلان همترازشان برسد. برای سال آینده، مجلس و دولت برای این موضوع حدود ۵۰ تا ۶۰ همت اعتبار درنظر گرفته‌اند.

وی افزود: راه دیگر کنترل تورم این است که کالاهای اساسی را طوری مدیریت کنیم که مایحتاج اساسی به عموم مردم با قیمت ثابت برسد. ۱۱ قلم کالا در این دسته قرار دارد و هر کسی با کارت یارانه خرید کند ۱۲۰ هزار تومان تشویقی دارد. البته هنوز این طرح کامل اجرا نشده است، اما کامل‌ می‌شود و با نرخ  دولتی عرضه می‌شود.

وی ادامه داد: راه دیگر کنترل تورم، اجرای اقتصاد مقاومتی است تا در این شرایط به بهترین نحو جلو برویم.

میرتاج‌الدینی گفت: دولت رئیسی، دولت تمام کردن پروژه‌های نیمه‌تمام است. چند پروژه در حال انجام است. یکی از راه‌های حمایت از مردم، مدیریت جهادی و اقدام شبانه‌روزی است که در این دولت تحقق پیدا می‌کند.

وی به نسل‌کشی در غزه اشاره کرد و افزود: هرروز شاهد بمباران کودکان، زنان و مردان بی‌گناه در غزه هستیم؛ اما آنچه از دشمن کشته می‌شود، نظامیان است، در حالی که دو سوم شهدای غزه را کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

وی تاکید کرد: اکنون جهان بیدار شده است و این جنایت‌ها را می‌بیند؛ اما آن‌ها که قبلاً توییت و پست می‌زدند، اکنون ساکت شده‌اند و هیچ‌چیز نمی‌گویند. انسانیت در آن‌ها مرده و صدایی از آن‌ها درنیامده است.

وی ادامه داد: طوفان الاقصی در فلسطین سبب آزادی قدس خواهد شد و نقاب از چهره کریه این رژیم منحوس برداشت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: جهان، نظم جدیدی می‌خواهد و در پیچ تاریخی قرار گرفته‌ایم که باید نقش خود را ایفا کنیم. اکنون در پیچ نظم جهانی، نقش ایران آغاز شده است. مقاومت، انصارالله، لبنان، گروه‌های عراق و روسیه و سپاه ما این نقش را می‌آفرینند و شاهد پیروزی‌های فراوان خواهیم بود.

حماسه ۹ دی بساط فتنه‌گران را برچید

قدرت‌طلبی عامل خروج خواص از قطار انقلاب شد/ دولت و مجلس پیگیر کاهش تورم هستند

استاندار خراسان شمالی نیز در این مراسم با بیان اینکه خراسان شمالی در حمایت از ولایت همیشه پیش قراول بوده است، گفت: ۹ دی ماه نماد حمایت مردم از مردم‌سالاری دینی و آرای خودشان است. برخی خواص در این بزنگاه و آزمون مردود شدند.

محمدرضا حسین‌نژاد ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فتنه ۸۸، اظهار کرد: نتیجه آشوب‌گری و فتنه‌انگیزی عده‌ای در فتنه ۸۸، خسارت گسترده به اموال مردم و زیرساخت‌های شهری بود که حماسه بزرگ ۹ دی بساط فتنه‌گران را برچید.

وی گفت: امیدواریم در لایحه بودجه امسال، برای انتقال آب‌های شمال به استان اقدامات لازم انجام شود تا شاهد تحول اقتصادی و کشاورزی استان باشیم.

قدرت‌طلبی عامل خروج خواص از قطار انقلاب شد/ دولت و مجلس پیگیر کاهش تورم هستند

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha