• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402100905839
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح:

فتنه‌گران درپی استفاده ابزاری از زنان‌اند/ جمهوری اسلامی بهترین مدافع حقوق زنان در دنیاست

فتنه‌گران درپی استفاده ابزاری از زنان‌اند/ جمهوری اسلامی بهترین مدافع حقوق زنان در دنیاست

ایسنا/سمنان رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح معتقد است: فتنه‌گران به‌دنبال استفاده ابزاری از زنان هستند.

حجت‌الاسلام عبدالعلی گواهی امروز (شنبه، نهم دی‌ ماه) در گردهمایی‌ای که به‌مناسبت ۹ دی ماه در سمنان برگزار شد، اظهار کرد: جایگاهی که زن در نظام و حکمرانی در جمهوری اسلامی دارد، در هیچ حکومت دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه غرب با سر دادن شعارهای پوشالی فقط در بیان، از حقوق بشر و حقوق زنان دم می‌زند، ادامه داد: رفتارهای دوگانه غربی‌ها در قبال حقوق بشر را در جریان جنگ غزه به روشنی دیدیم.

وی با اشاره به شهادت مظلومانه هزاران زن و کودک در غزه، بیان کرد: پوشالی بودن ادعای حقوق بشری غربی‌ها در جریان جنگ غزه روشن شد. صهیونیست‌ها کودکان و زنان زیادی را جلوی چشم جهانیان کشتند و مدعیان حقوق بشر و حقوق زنان سکوت کردند.

رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه آنها از زنان استفاده ابزاری می‌کنند، گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز بهترین مدافع حقوق واقعی زنان در جهان است.

وی با بیان اینکه هیچ نظامی چنین نگرش والایی به جایگاه زن ندارد، افزود: جایگاه زنان در جمهوری اسلامی یک جایگاه رفیع و بلند است و حجاب و عفاف نیز یک حقیقت مصونیت‌ساز و افتخار زن مسلمان است.

گواهی به بازخوانی برخی از مهمترین فتنه‌های دشمنان در چهار دهه گذشته پرداخت و اظهار کرد: دشمنان جمهوری اسلامی از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب به دنبال فتنه‌انگیزی بودند که ماجرهای غائله کردستان، ماجرای گنبدکاووس، روبه‌روی هم قرار دادن خلق عرب و فارس‌ها در خوزستان، مقابل هم قرار دادن سیستانی‌ها و بلوچستانی‌ها، ماجرای قائم مقام رهبری در دهه ۶۰ و ... از تلاش‌های دشمنان برای فتنه‌گری در انقلاب اسلامی بوده است.

رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به شهادت بسیاری از یاران اثرگذار امام (ره) در سال‌های ابتدایی انقلاب، گفت: جنایت‌های آنها با شهادت سپهبد قرنی در اولین ترور بعد انقلاب شروع و سپس با شهادت آیت‌الله مطهری که از اثرگذارترین یاران اهل معرفت و اندیشه امام راحل بود، ادامه یافت. سپس با شهادت رئیس‌ جمهوری و نخست وزیر وقت و شهادت رئیس دستگاه وقت قضا و جمعی از نمایندگان مردم، این دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی ادامه یافت.

وی ادامه داد: آنها با شهید کردن مهمترین ارکان حاکمیتی و مسؤولان هر سه قوه به‌دنبال این بودند که اداره کشور را با مشکل مواجه کنند؛ اما رهبری امام راحل و همراهی‌های مردم سبب شد دشمن در فتنه‌انگیزی‌های خود شکست بخورد.

فتنه‌گران درپی استفاده ابزاری از زنان‌اند/ جمهوری اسلامی بهترین مدافع حقوق زنان در دنیاست

او با بیان اینکه دشمنان بعد از ناکامی در ترورها، جنگی هشت ساله را به کشور تحمیل کردند، افزود: این ملت با رهبری امام عظیم‌الشأن و با دست خالی مقابل دشمنان تا بن دندان مسلح ایستادند و در آخر نیز به پیروزی رسیدند.

رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح از حادثه کوی دانشگاه در سال ۱۳۷۸ به‌عنوان فتنه دیگر دشمنان نظام نام برد و اظهار کرد: آنها در فتنه کوی دانشگاه به‌دنبال این بودند که دانشجویان و مسؤولان را به جان هم بیاندازند.

وی با بیان اینکه طولی نکشید که فتنه ۸۸ شکل گرفت، افزود: فتنه ۸۸ یک فتنه حساب‌شده بود که بازیگران آن کسانی در داخل بودند و سناریوهای دشمنان را اجرا می‌کردند.

وی با بیان اینکه در فتنه ۸۸ با شعار و کلیدواژه تقلب در انتخابات به میدان آمدند، گفت: کسانی این شعارها را سر می‌دادند که خود سال‌ها از طریق همین صندوق رأی به ریاست دولت، ریاست مجلس و مسؤولیت‌های بالا در جمهوری اسلامی رسیده بودند.

گواهی با بیان اینکه انتخابات ۸۸ یک انتخابات حماسی و کم‌نظیر بود، اظهار کرد: فتنه‌انگیزی‌ها سبب شد شیرینی آن انتخابات به کام مردم تلخ شود.

رئیس عقیدتی - سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح با اذعان به اینکه ۹ دی طومار فتنه را برچید، بیان کرد: مردم، بسیج و نیروهای انقلابی با درک درست از شرایط در حمایت و پشتیبانی از نظام و ولایت به میدان آمدند و به فتنه‌گری در آن مقطع پایان دادند.

وی از آنچه آتش زدن پرچم سیدالشهدا می‌خواند به‌عنوان یکی از جنایت‌های فتنه‌گرها در سال ۸۸ نام برد و گفت: مردم وقتی این جنایت‌ها و بی‌حرمتی‌ها را دیدند، در حمایت از نظام به میدان آمدند و با تحقق حماسه ۹دی بساط فتنه‌گرها را جمع کردند.

او با بیان اینکه در ۹ دی بیش از پنج میلیون نفر در تهران به میدان آمدند و بساط فتنه را برچیدند، ادامه داد: بعد از فتنه ۸۸ باز شاهد فتنه‌های دیگری در سال‌های ۱۳۹۶، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۱ بودیم که باز هم مردم در دفاع از انقلاب و رهبری به میدان آمدند.

گواهی با بیان اینکه فتنه «زن، زندگی، آزادی» درصدد آسیب زدن به جایگاه زن مسلمان بود، گفت: تا وقتی جبهه حق وجود دارد، فتنه نیز وجود خواهد داشت. آنها که آن زمان دم از حقوق زن می‌زدند در جریان جنگ غزه و کشتار هزاران زن و کودک مسلمان، سکوت پیشه کردند. اینگونه افراد مدافع حقوق بشر یا حقوق زنان نبودند، بلکه به دنبال استفاده ابزاری از زنان بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha