• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402100905850
  • خبرنگار : 50130

۲۰ مرکز جامع در کردستان نوآموزان را سنجش می کنند

۲۰ مرکز جامع در کردستان نوآموزان را سنجش می کنند

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ۲۰ مرکز جامع در استان با نیروهای تخصصی سنجش هوش، بینایی، شنوایی، مراقبت های بهداشتی، سلامت و جسمی حرکتی نوآموزان را انجام می دهند.

طالب محمدی، امروز ۹ دی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانش آموز استثنایی علاوه بر اینکه حق دارد از نعمت آموزش برخوردار شود، چون نیاز ویژه دارد، حق برخورداری از آموزش ویژه را هم دارد.

محمدی افزود: آموزش و پرورش استثنایی وظیفه دارد زمینه ای را فراهم کند تا این دانش آموزان که مستحق ترین افراد مشمول آموزش هستند بتوانند از آموزش بهره مند شوند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان، بیان کرد: اصل در نهاد تعلیم وتربیت کشف کردنی است، نه وضع کردنی و کار آموزش و پرورش فراهم کردن زمینه ای است تا استعداد دانش آموزان کشف شود.

وی، با بیان اینکه قانون تشکیل سازمان آموزش و پرورش استثنایی به سال ۱۳۶۹ برمی گردد، افزود: سازمان آموزش و پرورش استثنایی جزو معدود سازمانهایی است که مصوبه صریح مجلس شورای اسلامی را دارد.

محمدی، با اشاره به فعالیت ۵۳۴ نفر از عوامل اجرایی و آموزشی در مدارس با نیازهای ویژه استان گفت: ۷۷ مدرسه مستقل و ضمیمه استثنایی به حدود یک هزار و ۵۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در ۲۴۴ کلاس درس خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه می‌دهند.

محمدی افزود: ۵۸۹ دانش آموز تحت آموزشی تلفیقی فراگیر (با بهره هوشی عادی) در مدارس عادی و با بهره مندی از خدمات آموزشی، پرورشی، توانبخشی و حمایتی آموزش و پرورش استثنایی استان تحصیل می‌کنند.

وی در ادامه برشمردن ۷ وظیفه مهم آموزش و پرورش استثنایی، افزود: عناوین برنامه عملیاتی نیز جهت اجرا در قالب ۴۱ برنامه اصلی به شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: برنامه سنجش یکی از موضوعات مهم آموزش و پرورش است  و آموزش و پرورش استثنایی مجری برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

طالب محمدی با بیان اینکه در رویکرد جدید، سنجش در طول سال تحصیلی و در پایگاه های جامع سنجش انجام می شود، عنوان کرد: تا پایان اسفند ماه جاری اولویت سنجش با نوآموزان ۵ ساله است.

وی ادامه داد: نوآموزان دارای مشکل به متخصصین ارجاع می شوند ونوآموزان بدون مشکل در سامانه سنجش که به سامانه ثبت نام دانش آموزی لینک شده است ثبت اطلاعات می شوند.

محمدی افزود: اگر نوآموزی در سامانه ثبت نام نکند و برای سنجش مراجعه نکند در سال تحصیلی آینده برای پایه اول ابتدایی در هیچ مدرسه ای امکان ثبت نام ندارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: فرآیند نوبت‌دهی و ثبت اطلاعات نوآموزان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و اولیاء برای دریافت نوبت سنجش به آدرس الکترونیک my.medu.ir مراجعه نمایند.

وی افزود: پس از پرداخت هزینه سنجش به مبلغ ۶۰ هزار تومان، اولیاء در نوبت تعیین شده به مراکز جامع سنجش استان مراجعه می‌کنند.

محمدی با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی ۳۰ هزار و ۵۸۱ نوآموز در برنامه سنجش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، یادآور شد: از زمان آغاز برنامه سنجش (مهرماه) تا کنون ۱۲ هزار نفر در این برنامه شرکت کردند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha