• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402100905919
  • خبرنگار : 50598

استاندار مرکزی:

تلاش می‌کنیم دوره مازوت سوزی نیروگاه شازند خیلی طولانی نشود

تلاش می‌کنیم دوره مازوت سوزی نیروگاه شازند خیلی طولانی نشود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم که دوره مازوت سوزی نیروگاه شازند خیلی طولانی نشود.

فرزاد مخلص الائمه، ۹ دی ماه در مراسم بزرگداشت سالگرد حماسه ۹ دی در دانشگاه اراک اظهار کرد: دانشگاه‌های استان مرکزی از لحاظ زیرساخت وضعیت خوبی دارند و سطح بصیرت در بین اساتید و دانشجویان نیز سطح خیلی خوبی است.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم جوانان با انگیزه و با تجربه به تیم مدیریت دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده‌اند گفت: حرکت کلی دانشگاه‌های استان به سمت حل مسائل استان است. فعال شدن اقتصاد دانش بنیان در استان که رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است، حاصل فعالیت اقشار و لایه‌های دانشجویی است.

مخلص الائمه در پاسخ به مطالبات و دغدغه‌های دانشجویان و اساتید دانشگاه اراک پیرامون مازوت سوزی در نیروگاه شازند تصریح کرد: برای اولین بار در دوازده سال گذشته که بحث مازوت سوزی در شازند مطرح است، ما قبل از شروع مازوت سوزی بیانیه‌ای منتشر کردیم و توضیحات خود را ارائه دادیم ولی می‌دانیم که هیچ توضیح و توجیهی مردم را قانع نمی‌کند. مردم حق دارند و ما مسئول پیگیری این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه امسال به نسبت سال‌های گذشته، یک ماه دیرتر مازوت را وارد مدار کردیم گفت: اکنون ۲۵ درصد نیروگاه در حالت اورهال و از مدار خارج است. با وجود اینکه وزارت نیرو به دلیل ناترازی در انرژی، در این خصوص مقاومت می‌کرد اما این کار را توانستیم انجام دهیم.

استاندار مرکزی با اشاره به ناترازی در تولید و مصرف برق، گاز و گازوئیل در کشور افزود: کشور دچار ناترازی چندگانه در حوزه انرژی شده که ریشه‌ای طولانی دارد. این مشکل یک شبه به وجود نیامده و حل آن نیز یک شبه ممکن نیست.

استاندار مرکزی با بیان اینکه چون اطلاع رسانی نامناسبی داشتیم حساسیت‌ها نسبت به این موضوع چند برابر شده است افزود:  ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که دوره مازوت سوزی خیلی طولانی نشود.

مخلص الائمه با بیان اینکه تنها راه‌ حل فوری حل مشکل این است که نیروگاه تعطیل شود تصریح کرد: من هر زمان خدمت رئیس جمهور می‌رسم بحث نیروگاه را مطرح می‌کنم و همواره در جلسات پیشنهادات خود را ارائه می‌کنم.

وی اضافه کرد: با این وضعیت که در تولید گاز کشور وجود دارد باید تمهیداتی انجام شود. بنده و اکثر مسئولین با خانواده خود در اراک زندگی می‌کنیم و به عنوان یک شهروند و یک مسئول در این زمینه دغدغه داریم و امیدواریم بتوانیم موقتا این مسئله را مهار کنیم و دوره مازوت سوزی را کوتاه کنیم.

مجتبی ذوالفقاری، رئیس دانشگاه اراک نیز اظهار کرد: ما در دانشگاه اراک، بحث دانشگاه آینده را مطرح کردیم تا چرخ دانشگاه برای پیشرفت نظام بچرخد و به وسیله جوانان پیشرفت کند.

وی با تاکید بر اینکه ما باید جوانان را فرصت بدانیم گفت: دانشگاه باید برای جوانان جذاب باشد و ضمن حفظ استانداردهای علمی به صورت روش‌مند در خدمت حل مسائل کشور باشد. افق جدیدی در دانشگاه اراک باز شده و قطعا گام مهمی در مسیر امیدآفرینی در نسل جوان برداشته شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha