• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100905965
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار اردبیل اعلام کرد

راه آهن اردبیل در ایستگاه پایانی

راه آهن اردبیل در ایستگاه پایانی

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل گفت: پروژه عظیم و صعب العبور راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

سیدحامد عاملی اظهار کرد: پروژه راه آهن اردبیل پروژه مهم و اساسی برای استان است و جزو مطالبات ۱۸ ساله مردم استان می‌باشد با بهره برداری از این خط ریلی، اردبیل بعد از سال ها انتظار به شبکه ریلی کشور می‌پیوندد.

استاندار اردبیل افزود: ۵۰۰ متر لاینینگ تونل و ۶۰۰ متر گالری باقی مانده و از ۱۷۵ کیلومتر مسیر راه آهن، ۱۳۵ کیلومتر آن عملیات ریل گذاری به اتمام رسیده است.

عاملی ابراز امیدواری کرد: با تاکید رییس جمهور منابع مورد نیاز برای این پروژه تزریق و تا اواخر امسال با حضور رییس جمهور این پروژه عظیم ریلی به بهره برداری برسد.

رئیس شورای تأمین استان تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان منابع نقد و اوراق برای پرداخت مطالبات پیمانکاران و تسریع در اجرای این پروژه اختصاص یافت و با سفر وزیر راه و شهرسازی قرار شد تا منابع مورد نیاز به سرعت تأمین شود.

استاندار عنوان کرد: با تزریق ۶ هزار تن ریل، مشکلی از بابت تأمین ریل نخواهیم داشت و با جمع بندی این پروژه امیدواریم کلنگ احداث راه آهن اردبیل – پارس آباد نیز در سفر رییس جمهور به زمین زده شود تا اتصال این خط ریلی را به جمهوری آذربایجان و سپس روسیه شاهد باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان، عاملی تصریح کرد: ماده ۲۳ راه آهن اردبیل به پارس آباد اخذ شده و با مجوزهای صادر شده و ردیف ملی معین احداث این پروژه نیز آغاز خواهد شد.

وی گفت: امسال در اسناد توسعه ریلی کشور راه آهن اردبیل - پارس آباد جزو چهار محور توسعه کشور به ثبت رسیده و قطعا گام های جدی برای اجرا شدن این پروژه برداشته می شود.

رئیس شورای اداری استان افزود: ۳۵ کیلومتر از مسیر اجرایی این پروژه در مرحله تکمیل مطالعات است و انتظار می رود در بحث ترانزیتی و حمل و نقل از ظرفیت این خط ریلی استفاده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha