• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402100905989
  • خبرنگار : 50604

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان:

هزاران نفر مادر شدنشان را مدیون شهید آشتیانی‌ هستند/ ضرورت تبدیل مشی آشتیانی به مدل مدیریتی

هزاران نفر مادر شدنشان را مدیون شهید آشتیانی‌ هستند/ ضرورت تبدیل مشی آشتیانی به مدل مدیریتی

ایسنا/گلستان معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان شهید کاظم آشتیانی را شایسته بهترین احترام‌ها دانست و گفت: شهید کاظمی آشتیانی فهم درستی از نیازمندی‌های اولویت‌دار کشور داشت.

مهدی باقریان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه شهید آشتیانی یک فرد نبوده بلکه یک فرهنگ و منش بود، اظهار کرد: امروز نیز نگاه ما باید به شهید کاظمی فراتر از یک فرد باشد و باید به چشم یک مکتب به شخصیت‌ ایشان نگاه کنیم.
 

ممارست و اخلاص ویژگی بارز شهید آشتیانی

وی با اشاره به اینکه ابعاد شخصیتی شهید آشتیانی باید برای همه جهادگران، دانشمندان، دانشجویان و جوانان کشور به عنوان یک الگو قرار بگیرد، افزود: ویژگی بارز شهید آشتیانی اخلاص بود و در تمام فعالیت‌های خود رضای خداوند را در نظر می‌گرفت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان ممارست و خستگی ناپذیری در کار را از دیگر خصوصیات اخلاقی شهید آشتیانی برشمرد و تصریح کرد: این شهید بزرگوار بارها یک مسیر را طی کرده و با تلاش و پشتکار و توکل به خداوند تا رسیدن به مقصد از پای نمی‌نشست.

باقریان با بیان اینکه شهید آشتیانی فردی فرهنگ ساز و تیم‌ساز بود، گفت: شهید آشتیانی در هر مکانی که قرار می‌گرفت، همانند شمعی پروانه‌ها را به دور خود جمع کرده و یک تیم و ساختار منسجمی در اطراف تشکیل می‌داد و به این ترتیب کارها با نظم خاصی جلو می‌رفت.
 

شهید آشتیانی سراغ کارهای نشدنی رفت

وی اخلاق‌مداری و توجه به اصول اخلاقی را ویژگی مهم شخصیتی شهید کاظم آشتیانی دانست و گفت: همه هم‌رزمان علمی و کسانی که با شهید کاظمی آشتیانی همکار بودند بر اخلاق‌مداری وی تأکید داشته و خاطرات زیادی از اخلاق خوب‌ ایشان در برخورد با همکاران، خانواده و مخاطبین نقل کرده اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان با اشاره به اینکه شهید آشتیانی فهم درستی از نیازمندی‌های اولویت‌دار کشور داشت، تصریح کرد: آنچه که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و از رفتار شهید آشتیانی نیز برداشت می‌شود، این است که به سراغ کارهای نشدنی برویم.

باقریان تأکید کرد: ما باید بر نظام مسائل کشور و استان سوار شده و این روحیه شهید آشتیانی که به سراغ کارهای سخت و به ظاهر نشدنی را می‌رفت را در خود تقویت کنیم تا بتوانیم مشکلات و مسائل را یکی پس از دیگری حل کنیم.
 

مشی شهید آشتیانی باید تبدیل به مدل شود

این مقام مسئول با توضیح اینکه فعالیت جهادی با تلاش و کوشش خستگی ناپذیر و توجه به نقش برآب کردن دسیسه‌های دشمنان و ضربه زدن به هیمنه بدخواهان نظام شکل می‌گیرد، گفت: فعالیت‌های جهادی شهید کاظمی آشتیانی در کنار دیگر خصوصیات اخلاقی‌ ایشان بسیار نمود داشت که باید از آن الگوبرداری شود.

وی با بیان اینکه ما باید شیوه شهید آشتیانی را به یک مدل شدنی و قابل تحقق تبدیل کرده و به همه ادارات و نهادها تسری دهیم، گفت: آنچه در منظومه فکری و رفتاری شهید آشتیانی می‌گذشت را باید تبدیل به یک مدل کرده و این مدل کارآمد را به نهادها و ادارات مختلف ارائه کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گلستان تأسیس پژوهشگاه رویان را کار شاخص و به یادماندنی شهید کاظم آشتیانی دانست و اضافه کرد: مؤسسه رویان بستری است که باعث شد برای اولین بار در کشور مشکل ناباروری هزاران نفر به صورت ویژه حل شود.

باقریان با بیان این که هزاران نفر، مادر شدنشان را مدیون شهید آشتیانی‌ هستند، ادامه داد: ایشان شخصیتی بود که باعث شد زوج‌های زیادی از نعمت فرزنددار شدن بهره‌مند شوند لذا شایسته بهترین احترام‌ها و جایگاه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha