• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402100906107
  • خبرنگار : 50649

بذرکاری دوستداران محیط زیست در منطقه کوهمره سرخی شیراز

بذرکاری دوستداران محیط زیست در منطقه کوهمره سرخی شیراز

ایسنا/فارس مراسم بذرکاری مردم و مسئولان در روستای ریچی منطقه کهمره سرخی شیراز در قالب یک برنامه فرهنگی و زیست محیطی برگزار شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیراز امروز، ۹ دی‌ماه با تشریح اقدامات انجام شده در این برنامه اظهار کرد: برنامه بذرکاری در محل قرق طرح صیانت روستای ریچی و به میزبانی شورای اسلامی و دهیاری روستای ریچی و پایگاه مقاومت بسیج مسلم بن عقیل اجرا شد.

کامران اسلاملو اضافه کرد: این برنامه باحضور بخشدار  بخش ارژن، و همراهان، معاون اداره منابع طبیعی شهرستان شیراز و کارکنان اداره مربوطه، رئیس و جمعی از کارکنان اداره منابع طبیعی کهمره سرخی، فرماندهی و بسیجیان حوزه مقاومت بسیج قدس کهمره سرخی، مدیران، معاونین و دانش‌آموزان مدارس شهید باهنر ، کوثر و کلاهدوز و تعدادی از اهالی فهیم و طبیعت دوست منطقه کهمره سرخی انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شیراز گفت:‌ در این برنامه نکاتی در رابطه با حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی و پیرامون اهمیت جنگل‌های کوهمره سرخی و تاثیر آن بر هوای کلان شهر شیراز بیان شد.

به گزارش ایسنا، در ادامه این برنامه، منطقه‌ای به وسعت تقریبی ۵ هکتار تحت کاشت گونه بادام کوهی ( الوک، برخک) قرار گرفت.

این برنامه در راستای لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و ادامه کاشت یک میلیارد درخت و به منظور فرهنگ سازی در بین دانش‌آموزان و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت از جنگل برگزار و اجرا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۰۰:۱۵

تا زمانی که قرق صورت نگیره کاشت درخت و بذر بیفایده هست، چرای دام معضل اصلی محیط زیست ما هست که از بین برنده جنگل و مرتع هست

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۰۸:۲۳

به نام خدا سلام وقت شما بخیر. چند سال پیش به مسولین سازمان جنگل ها تذکر دادم و بیوچار طبیعی معدنی کوهبنان کرمان معرفی شد من هم اونجا بودم قرار بود استفاده کنند .چند وقت بعد ناگهان نظرشان عوض شد و مواد نادرست به کار بردند و کوهمره سرخی کلا از دست رفت . آیا بهتر نبود بیوچار طبیعی معدنی کوهبنان کرمان استفاده می کردند ؟؟؟!!! قطعا بهتر بود . یا علی مدد.سپاس 🌹🌹

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۱۰ ۱۳:۰۴

کوه دراک را درختکاری کنید پارک جنگی درست کنید هجوم گردشگران عربی را ببینید.....منطقه شکار درست کنید مگه پرورش بز و کل قوچ کوهی کاری داره .....