• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402100906201
  • خبرنگار : 50201

نماینده ولی فقیه در مازندران:

فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست

فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست و هر از چند وقتی دست به فتنه‌های مختلف می‌زند، افزود: باید در این میان کار تربیتی و فرهنگی صورت گیرد.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شامگاه شنبه، ۹ دی ماه در مراسم گرامیداشت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در مسجد جامع نوشهر، اظهار کرد: ۹ دی باید بازخوانی شود تا به نسل جدید گفته شود دشمنان ما با یک دروغ بزرگ بنام تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ فتنه ای ایجاد کردند که مملکت را هشت ماه به آشوب کشاندند.

وی تصریح کرد: خدا را شاکریم که رهبری بیدار داشتیم ایشان توانستند سال ۸۸ مدیریت بحران را به معنای واقعی انجام دهند و شجاعانه در مقابل یک فتنه خطرناک بایستند.

فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حرف و بهانه فتنه‌گران ابطال انتخابات با دروغ تقلب در آن بود، گفت: رهبری در همان سال راهکار بررسی قانونی را مطرح فرمودند که هر کاندیدایی که اعتراض دارد می‌توانند از هم شکایت کنند و طبق قانون، بخشی از صندوق ها بازشماری شود نه اینکه با درخواست غلط خود خیابان‌ها را صحنه جار و جنجال کنند و به آشوب بکشند.

وی ترکیب هوشیاری رهبری و بیداری ملت را عامل خاموشی فتنه سال ۸۸ برشمرد و یادآور شد: مردم ما با بصیرت و با وفا هستند و امروز هم در ادامه برای حفظ دستاوردها  نیاز به بصیرت و تبعیت از رهبری است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حماسه ۹ دی همانند زیارت عاشورا نیازمند بازخوانی و یادآوری و جای عبرت گرفتن است، گفت: عاشورا ترکیبی از فتنه و قیام حماسی بوده است، برخی جریانات همانند آل سفیان، آل مروان و اشخاصی همچون معاویه و یزید گرداننده فتنه و جنایت بودند و قیام حماسی ابا عبدلله در مقابل این فتنه‌ها قرار داشت؛ که اگر این قیام نبود آن فتنه، دین و اسلام را از بین برده بود.

فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست

آیت الله لائینی در ادامه متذکر شد: تعلیم و تربیت و تبلیغات ما باید به این سمت برود که انسان‌ها مسائل جامعه را با چشم هوای نفس نبینند.

وی تاکید کرد: اگر بنا باشد انسان مسائل را بنا به هوای نفس ببیند، وارونه تعبیر می‌کند، مردم را فریب می‌دهد و تبدیل به جنگ رسانه‌ای می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امروز دنیای استکبار بر محور هوای نفس می‌چرخد، یادآور شد: اینها قدرت و ثروت دنیا را می‌خواهند تا نظام جهانی را بر اساس منافع خود بوجود آورند.

آیت الله لائینی راندن و به شهادت رساندن بسیاری از مردم فلسطین و غزه توسط رژیم صهیونیستی را ناشی از همین قدرت طلبی استکبار دانست و ادامه داد: فلسطینیان تنها ۳ درصد از زمین‌های خود را فروخته بودند در حالیکه رژیم صهیونیستی ۹۷ درصد خاک فلسطین را غصب کرده و آنها را از خانه خود بیرون رانده است.

فتنه‌های دشمن تمام شدنی نیست

وی در ادامه بر رعایت اخلاق و تجزیه و تحلیل مسائل با چشم عقل توسط کاندیداها تاکید کرد و گفت: رعایت اخلاق یکی از سفارشات رهبری است و مسئولین باید بی طرفی را رعایت کنند.

آیت الله لائینی در پایان گفت: برای غلبه بر فتنه باید تعلیم و تربیت ما به این سمت برود که انسان‌ها بر هوای نفس غلبه کنند و بیت المال را ضایع نکنند و اختلاس نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha