• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402101006249
  • خبرنگار : 50038

نماینده ملایر در مجلس:

«کاظمی‌آشتیانی» فرزند صالح انقلاب بود

«کاظمی‌آشتیانی» فرزند صالح انقلاب بود

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه اقدام ارزشمند، زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی در زمینه سلول‌های بنیادی و ایجاد پژوهشگاه رویان اقدامی ماندگار و ارزشمند بود، تصریح کرد: وی دانشمندی مؤمن، جهادگر و فرزند صالح انقلاب بود.

حجت الاسلام احد آزادیخواه در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اقدام ارزشمند زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی در واقع ریشه‌های مختلفی در طب و پزشکی و استفاده به‌موقع از سلول‌های بنیادی دارد که نجات‌بخش بیماران است و خانواده‌های زیادی را از گرفتاری‌های مختلف رهایی می‌بخشد. ‌

وی با بیان اینکه پژوهشگاه رویان، میراث ماندگار زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به عنوان یک عالم دانشمند، متعهد، مؤمن و معتقد به شمار می‌رود، اظهار کرد: این چهره علمی نه تنها با دانش خود بلکه با علمی آمیخته با تعهد، حس نوع‌دوستی و وطن‌پرستی که ریشه در دین مبین اسلام دارد، عمر و وقت خویش را برای خروجی این حرکت عظیم صرف کرد.

آزادیخواه گفت: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی با ایجاد پژوهشگاه رویان توانست این خروجی را در حد اعلای خود به دست بیاورد و با ارائه خدمات صادقانه و خالصانه در اختیار مردم بگذارد و میراث ماندگار وی سالیان سال با پیشرفت و با بارورسازی این پژوهشگاه توسط اندیشمندان دیگر این خطه، تعالی و ادامه پیدا می‌کند تا مردم بتوانند از خدمات این مؤسسه به نفع مطلوب استفاده کنند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت با بیان اینکه  پژوهشگاه رویان نمونه و الگوی یک مؤسسه‌ موفق علمی، پژوهشی در کشور به شمار می رود، ادامه داد: در واقع زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی ترکیبی از علم، ایمان، تلاش، پایبندی و تقوا در عمل، مدیریت و جدیت در کار بود و این همان چیزی است که اکنون جوانان ما به آن نیاز دارند.

به گزارش ایسنا، زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیانگذار و رئیس سابق پژوهشگاه رویان و جهاددانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانش‌آموخته دکتری ژنتیک از دانشگاه تربیت مدرس بود که پس از تشکیل پژوهشگاه رویان، در رشد طب تولید مثل، فناوری سلول‌های بنیادی و همانندسازی در ایران نقش بسزایی داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha