• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402101006310
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان:

روحیه و تلاش‌های «کاظمی‌آشتیانی» الگویی قابل تکثیر و باز رویش است

روحیه و تلاش‌های «کاظمی‌آشتیانی» الگویی قابل تکثیر و باز رویش است

ایسنا/همدان رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان گفت: روحیه، تلاش‌ها و دستاوردهای زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مدل و الگویی قابل تکثیر و باز رویش است به شرط آن که به ضرورت جهادی عمل کردن رسیده باشیم و شناخت و درک درست و اصولی از تعریف کار جهادی و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

دکتر موسی اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهید کاظمی‌آشتیانی دانشمند نابغه‌ای بود که در سال ۱۳۵۸ در رشته فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی ایران پذیرفته شد، اظهار کرد: تعطیلی دانشگاه‌ها به علت انقلاب فرهنگی و حضور داوطلبانه او در جبهه‌های نبرد باعث شد پس از ۱۱ سال سرانجام در سال ۱۳۶۹ با دریافت مدرک کارشناسی‌ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشکده علوم توانبخشی فارغ‌التحصیل شود.

وی ادامه داد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی همزمان با تحصیل در دانشگاه با همکاری جمعی از دوستانش توانست جهاد گروه پزشکی را در آن دانشگاه تأسیس کند. این گروه در واقع هسته اولیه شکل‌گیری جهاددانشگاهی امروزی بود که در ۱۳۶۵ شکل گرفت و در ۱۳۷۱ به عنوان رئیس جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران انتخاب شد که این مسئولیت را تا پایان عمر خود برعهده داشت.

اعظمی در رابطه با اقدامات و فعالیت‌های مدیریتی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مطرح کرد: حضور زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در جایگاه مدیریت جهاددانشگاهی، نخستین تجربه مدیریتی وی محسوب می‌شد که الگوی رفتاری خاصی را عملیاتی کرد و آن مدیریت معنوی بود، در همین دوران خانواده‌ توانبخشی ایران به همت او انسجام گرفت. 

وی بیان کرد: تفکر جهادی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی در مدیریت، در دوران جنگ تحمیلی و تلاش‌های او که مدام در تقلای یافتن گامی برای خدمت بود، باعث شد که فضای کاری‌اش هر روز شاهد ابتکارات، اتفاقات نو و پویای مدیریتی باشد و همزمان با فعالیت‌های فرهنگی، برگزاری سمینار و کنگره، تفسیر کتب «اسرارالصلوه» و اعزام به جبهه را نیز دنبال می‌کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان همدان با اشاره به اینکه در امتداد این فعالیت‌ها، تأسیس درمانگاه‌های شهید رعیت، درمانگاه ایران و همچنین مرکز درمان نازایی و پژوهشگاه رویان نیز از ثمرات تلاش جهادگونه وی بود، تصریح کرد: زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی هر روز بنیانی نو در عرصه‌ جهاد داشت، وی با توجه به باورهای عمیق دینی و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری خاصی که داشت، منشأ خدمات علمی وسیعی به جامعه جهانی و ملت ایران بود. 

وی گفت: بازشناسی شخصیت جهادی شهید کاظمی‌آشتیانی و تبیین و واکاوی این روحیه برای الگوسازی به سایر جوانان و نخبگان کشور در گرو شناخت دقیق‌تر ابعاد شخصیتی و روحیه‌ جهادی و ترجمان و فراگیرسازی آن در محیط علمی به عنوان «جهاد علمی» است. روحیه، تلاش‌ها و دستاوردهای وی مدل و الگویی قابل تکثیر و باز رویش است به شرط آن که به ضرورت جهادی عمل کردن رسیده باشیم و شناخت و درک درست و اصولی از تعریف کار جهادی و ویژگی‌های آن داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha