• دوشنبه / ۱۱ دی ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402101006421
  • خبرنگار : 71489

حاتمی: شهید سلیمانی در دوران حیاتش به «اسطوره» تبدیل شد

حاتمی: شهید سلیمانی در دوران حیاتش به «اسطوره» تبدیل شد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاج قاسم در دوران حیات مبارکش به اسطوره تبدیل شد، گفت: اسطوره بودن در قواره هر کسی نمی‌گنجد اما به دلیل شخصیتی که شهید سلیمانی داشت، در او متبلور شد.

حسین حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا درباره ویژگی‎های سرلشکر شهید قاسم سلیمانی فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: شهید سلیمانی فردی با ویژگی‌هایی از جمله خداترسی و خدا محوری، مردم‌گرایی و ولایتمداری بود؛ او همچنین جریان شناس و برنامه ریز خوبی بود که همه این ویژگی‌ها را بدون تشریفات اضافی، در کمال سادگی و بدون اثری از غرور در عین محبوبیت در اجتماع در وجود خود جمع کرده بود؛ این ویژگی‌ها از حاج قاسم شخصیتی متفاوت ایجاد کرده بود.

وی با بیان اینکه «در اینکه سردار سلیمانی یک اسطوره بود، شکی نیست»، اظهار کرد: معمولاً اسطوره‌ها در بستر تاریخ شکل می‌گیرند و قهرمانانی که زنده و در میان مردم هستند، تا زمانی که نسل تغییر کند و او در بستر فرآیند ذهنی یک ملت به اسطوره تبدیل شود، قهرمان بودن‌شان خیلی به چشم نمی‌آید و کمتر اسطوره‌ای داریم که در زمان حیاتش، اسطوره بودن او به چشم آمده باشد. اگر اسطوره‌های تاریخی را مرور کنیم، آنها معمولاً در زمان حیات‌شان خیلی به چشم نمی‌آمدند؛ محترم بودند و جایگاه داشتند اما ویژگی‌های یک اسطوره را نداشتند.

حاتمی: شهید سلیمانی در دوران حیاتش به «اسطوره» تبدیل شد

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس با تاکید بر اینکه حاج قاسم در دوران حیات مبارکش به اسطوره تبدیل شد، گفت: داشتن این ویژگی در قواره هر کسی نمی‌گنجد اما به دلیل شخصیتی که شهید سلیمانی داشت، در او متبلور شد. حاج قاسم همچنین ژنرالی بود که در عین پیچیدگی‌های استراتژیکی و تبحری که در حوزه ماموریتی و نظامی داشت، فردی ساده و بی آلایش بود. ژنرال‌ها معمولاً در فضای نظامی خودشان بروز و ظهور دارند و در وسط مردم حاضر نمی‌شوند اما سردار سلیمانی در عین حال که یک ژنرال به تمام معنا بود، در میان مردم حضور داشت.

حاتمی ماندگارترین دستاورد شهید سلیمانی را پایه گذاری جریان مقاومت عنوان و تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب در نهضت‌های آزادی بخش در دنیا امیدی ایجاد شد اما به هر نحوی این محورهای مقاومت به سردی و افول گراییدند تا اینکه حاج قاسم دوباره این شبکه و زنجیره مقاومت را در میان ملت‌های آزاده و در میان ملت‌های در معرض ظلم بنیان گذاری نمود؛ همین جریانات مقاومتی که در یمن، عراق، سوریه و فلسطین و جای جای دنیا فارغ از ساختارمندی، به یک رفتار اجتماعی تبدیل شده است و اینکه امروز صدای مردم مظلوم فلسطین را از حلقوم انسان‌های آزاده دنیا می‌شنویم، از دستاوردهای عملی مقاومت گرایی سردار سلیمانی و سلیمانی‌ها است.

حاتمی: شهید سلیمانی در دوران حیاتش به «اسطوره» تبدیل شد

حاتمی که سابقه فعالیت در بخش‌های مختلف سپاه استان آذربایجان شرقی دارد را در پایان در پاسخ به اینکه آیا خاطره‌ای از شهید سلیمانی دارید؟ گفت: من خاطره مستقیمی از ایشان ندارم اما در جلساتی حضور داشتم که ایشان هم حضور داشتند؛ همین که از دور حاج قاسم را می‌دیدیم و عرض ارادت می‌کردیم و در جلساتی حضور داشتیم که ایشان نیز حضور داشتند برای ما یک خاطره ارزشمند است؛ دل ما به این خوش بود که سردار هم در این جلسات حضور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha