• یکشنبه / ۱۰ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402101006504
  • خبرنگار : 50163

امام جمعه ابهر:

ماهیت اصلی فتنه در هم آمیختن حق و باطل است

ماهیت اصلی فتنه در هم آمیختن حق و باطل است

ایسنا/زنجان امام جمعه ابهر گفت: ماهیت اصلی فتنه درهم آمیختن حق و باطل است که سبب گمراهی انسان می‌شود.

حجت‌الاسلام سعید مرادپور امروز (یکشنبه، ۱۰ دی‌ ماه) در نشستی که به‌مناسبت ۹ دی در سالن امام علی (ع) ابهر برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی توحیدی و الهی بود که با توجه به همین موضوع، دشمن تلاش می‌کند ملت ما به خداوند اعتماد نداشته باشد و اعتقادات‌مان ضعیف شود، همان‌گونه که پیامبران را در مسائل دینی مسخره می‌کردند، مومنان را نیز به سخره می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروزی باید ببینیم علیه دین در دنیا چگونه صحبت می‌شود و هوشیار باشیم و بدانیم دین واقعی در قرآن کریم است و قرآن شیوه صحیح زندگی را برای همه عصرها ارائه کرده است، گفت: قرآن کریم از اصلی‌ترین منابع شریعت اسلامی به‌شمار می‌آید و برای انسان مسلمان بسیار با اهمیت است که احکام و دستورالعمل‌های زندگی خود را از منبع وحیانی قرآن کریم دریافت کند و با اطمینان به مرحله اجرا بگذارد و به سعادت دنیوی و اخروی برسد.

او با اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم که خداوند متعال می‌فرماید، قومت را از تاریکی‌‎ها به‌ سوی نور خارج ساز و ایام الله [روزهای خاص الهی] را به آنها یادآوری کن. در این، نشانه‌‎هایی است برای هر شکیبای شکرگزار، افزود: هدف خلقت این است که خداوند می‌خواهد انسان‌ها را از ظلمت به نور هدایت کند و ما باید هر روز به سوی نور حرکت کنیم و گناه، جهالت، دروغ، خرافات و ... ظلمات هستند، باید تلاش کنیم همچون پیامبران حرکت‌مان به طرف علم و دانش و ایمان باشد.

امام جمعه شهر ابهر اظهار کرد: شرط خروج از ظلمات این است که باید دقت کنیم فضایل، کرامات و ارزش‌های برجسته انسانی در جامعه از بین نرود، چون کرامت اصیل انسانی از سوی خداوند به او عطا شده و قدم برداشتن در این مسیر، همان حرکت به سوی نور است.

مرادپور گفت: روز ۹ دی یکی از مهم‌ترین حماسه‌ها و رخدادها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا این حماسه بزرگ با خنثی‌سازی این توطئه عظیم و پیچیده، ماندگاری انقلاب و بقای نظام اسلامی را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی فتنه در هم آمیختن حق و باطل است، بیان کرد: دشمن حق را فتنه و فتنه را حق جلوه و آنها را در هم می‌آمیزد و در فتنه، حق و باطل با یکدیگر در می‌آمیزند و زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کنند. به همین سبب مردم با ناآگاهی به انحراف کشیده می‌شوند که دشمنان از این موج استفاده می‌کنند و بر آن سوار می‌شوند.

امام جمعه ابهر اظهار کرد: یکی از ارکان فتنه سر دادن شعارهای حق‌طلبانه با اهداف باطل است، زیرا در این شعارها خواسته مردمی و به ظاهر حق‌طلبانه بیان می‌شود، اما هدفی باطل دارند و این نماد بارز ترکیب حق و باطل است.

وی افزود: بصیرت یعنی فهمیدن حقیقت و آشکار کردن حقایق و از آنجا که همه فضایل در قرآن ریشه دارند، بصیرت نمونه‌ای از آن‌هاست که در پرتوی این نور وحیانی چشم دل بینا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha